Zat Simoncelli of Pedrosa fout? UPDATE
UPDATE > Pedrosa in Assen er waarschijnlijk weer erbij.
UPDATE 11-6-2011
Dani Pedrosa maakt vermoedelijk bij de TT van Assen zijn rentree in de MotoGP. “Ik doe er alles aan om fit te geraken, maar de race op Silverstone kwam nog te vroeg”, zei de motorcoureur, die vorige maand door een val in de GP van Frankrijk zijn sleutelbeen brak en voor de tweede keer in korte tijd onder het mes moest voor een schouderingreep.
UPDATE 4-6-2011
Marco Simoncelli trotseert doodsbedreigingen (!) om aan de Grote Prijs van Catalonië mee te kunnen doen. De Spanjaarden zijn niet te spreken over de actie van Simoncelli tegen Pedrosa, die ook al door de wedstrijdleiding van de MotoGP op het matje werd geroepen.
"Het krijgen van doodsbedreigingen is een zwaar en ongemakkelijk iets wat niet in de sport thuishoort", zegt Simoncelli. "Ik hoop dat iedereen zijn kalmte bewaart." Simoncelli verkeert in Catalonië in het gezelschap van bodyguards en twee politieagenten om zijn veiligheid te garanderen…
UPDATE 3-6-2011
Marco Simoncelli heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn actie tijdens de Grote Prijs van Frankrijk. Simoncelli kwam met zijn excuses na een onderhoud met officials van de internationale motorsportfederatie FIM in Barcelona.
''De racedirectie heeft zich ervan vergewist dat Simoncelli zich realiseert dat hij de fout is ingegaan om herhaling in de toekomst te voorkomen.'' De Italiaan was op Le Mans in eerste instantie zelfs boos dat zijn rijstijl werd bestraft. ''Dat gebeurde in alle opwinding. Hij heeft nu tijd gehad na te denken en erkent dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt. Hij heeft spijt betuigd'', aldus de FIM.
UPDATE 2-6-2011
Dani Pedrosa doet komend weekeinde niet mee aan de Grote Prijs van Catalonië. De Spanjaard is onvoldoende hersteld van zijn sleutelbeenbreuk. Onduidelijk is wanneer Pedrosa weer fit genoeg is om te rijden. De kans is in ieder geval aanwezig dat hij ook Silverstone mist.
UPDATE 31-5-2011
De wedstrijdleiding van de MotoGP roept Marco Simoncelli op het matje. Hij zal komend weekeinde tijdens de Grote Prijs van Catalonië worden ondervraagd over zijn optreden tijdens de onlangs verreden Grote Prijs van Frankrijk.
Simoncelli duelleerde op het circuit van Le Mans met Dani Pedrosa om de tweede plaats. Bij een inhaalactie van de Italiaan kwam Pedrosa ten val en brak daarbij zijn sleutelbeen. Het is nog onzeker of Pedrosa, die voor de tweede keer in korte tijd een schouderoperatie moest ondergaan, komend weekeinde kan meedoen.
BERICHT 16-5-2011
Niets ten nadele van Valentino Rossi’s eerste Ducati-podium en de indrukwekkende overwinning van Casey Stoner. Maar het moment van de MotoGP-race op Le Mans was natuurlijk de crash tussen Dani Pedrosa en Marco Simoncelli. Pedrosa hield er een gebroken sleutelbeen aan over, Simoncelli een fikse kater doordat hij het podium miste vanwege een ride-through.
Het rennerskwartier is in twee kampen verdeeld. Eén gedeelte vindt dat Pedrosa meer ruimte had moeten geven, het andere gedeelte is van mening dat Simoncelli toch opnieuw veel te veel risico nam. Tot welk kamp behoor jij? Geef snel je mening onderaan deze pagina.
Heb jij de crash gemist? Kijk ‘m hier dan terug!
Foto: 2Snap
Reacties van lezers
Ik sluit me helemaal bij de woorden van Rossi aan het zij een stelletje watjes het is toch race ze zijn geen post aan het rond brenegn. En daarbij had Pederosa hem maar wat platter moeten leggen.
Simoncelli kwam van rechts dus.......juist ja gewoon voorang :) :)
Simoncelli sneed ordinair af, en terechte straf dus voor dergelijke acties.
schijters is trouwens met lange ij
Ik ga geen mongol stompe jonguh!
haha.. het is maar goed dat je niet via de computer kan slaan, anders waren er heel wat motorsport liefhebbers volgende week op Assen met blauwe ogen... hahaha..... En nu een beetje vriendelijk tegen mekaar doen allemaal.!!! Staks wordt motorsport net zo`n kutsport als voetbal en slaan we na de wedstijd iedereen in mekaar.. Ik wil volgende week gewoon gezellig kijken naar alle races. VRIENDEN!!!!!!!
WIE IS DEBIEL, ZIE JE NIET WAT JE SCHRIJFT MONGOOL ? ALS JE RACED HEB JE VOOR GEVAAR GEKOZEN. EN ALLEEN SCHEITERS TREKKEN HUN FIETS IN DE BOCHT OVEREIND!!!
er blijven toch een stelletje debielen op dit artikel reageren, is werkelijk ongeloofelijk. hebben jullie uberhaupt al eens op een motor gezeten? Simonceli was gewoon gevaarlijk bezig.en voor dat stelletje debielen hoezo is Simoncelli de smartmaker als pedrosa zijn motor plat had gehouden,was er niks gebeurt. dus wie zorgt hier nou voor de meeste aktie??? en alleen al dat jullie het zo noemen is al in en in triest. dit is gewoon heel jammer dat het gebeurt omdat zo'n boer denkt hem er even voor te kunnen gooien. zo iets mag alleen Rossi ;)
Wat een gezeik, Simonchelli is gewoon een coureur. Als dit niet meer kan. hou dan gewoon op en ga met z´n allen dammen. stelletje oude wijven. Jullie remmen zeker ook van 80 km per uur naar 60 km per uur voor een 200 km bocht, Zekerheid voor alles. Waar leef je nog voor.AKTIE!!!!!!
Meneer Pedrosa had kunnen weten dat Simoncelli in zijn buurt zat. Hij moet zo langzamerhand de trucs van hem weten en niet zo zeuren. Simoncelli zat op de betere lijn. Basta!
het was simocelli zijn fout niet pedrosa remde te vroeg en marco kon niet meer remmen dus moest wel buitenom dis is gewoon racerij zoiets kan gebeuren vroeger als je naar de 500cc klasse keek toen werd er nog veel gevaarlijker gereden en na de race hoorde j ze ook niet zeiken. dan moet j deze sport niet doen. gr corne
Pedrosa had 8erop bij Simoncelli moeten springen had gewoon 3e geworden!!!:) Peter H
als stoner plat had gebleven in de bocht was er niets gebeurdt
Simoncelli geeft nu zelf toe dat hij een fout heeft gemaakt met de bewuste inhaal actie op Pedrossa. Einde discussie lijkt me. Ik hoop dat beide rijders op een sportieve manier verder kunnen gaan.
Pedrossa zet 'm ineens rechtop...? ooit wel eens een noodstop moeten maken voor een of andere gestoorde mafketel? Blijkbaar niet. Mazzelpik of ben je gewoon geen motorrijder maar wil je wel het hoogste woord hebben? Simincelli een smaakmaker... hmmm... wel een erg slechte smaak dan. De smaak van genieten van andermans ellende en vooral geen respect voor je tegenstander. No brains, just like Simoncelli
simonceli zat goed die jankerd van een pedrosa had gewoon zijn bocht af moeten maken en niet zijn fiets rechtop zetten hij zat namelijk op de idiale lijn en simonceli had een betere lijn voor mij is simonceli een smaakmaker van de motor gp
Wat blijft dat een gezeur. Simonnceli is nu de anvaller en ja dan word je bestraft. Maar geef mij maar Cimonceli in plaats van Pedrosa die moet niet klagen want die heb al jaren zijn gewicht me.
Wat blijft dat een gezeur. Simonnceli is nu de anvaller en ja dan word je bestraft. Maar geef mij maar Cimonceli in plaats van Pedrosa die moet niet klagen want die heb al jaren zijn gewicht me.
Ik ben al jareb fan van Pedrosa, juist omdat ie ondanks zijn vele pech zich der niet onder lat krijgen, maar dit is een typisch race ongeluk. Simoncelli haalde inderdaad scherp in, maar dat had Pedrosa even daarvoor bij het terugpakken ook gedaan. Wat het absurde is in de situatie is dat Pedrosa zijn motor helemaal opricht, en zo zijn koers direct in het achterwiel van Simoncelli verlegt, nergens voore nodig, hij had ook de motor plat kunnen houden dan was er hoogstwaarschijnlijk niets gebeurd, want ook platliggend kun je nog heel aardig remmen, zeker met racebanden heb je dan nog 80% van je remvermogen. De ridethrough penalty is gewoon een stupide straf, want onwederroepelijk, en bij zo'n debatable racecrash kan het kwartje bijde kanten op. Voor een valse start of een inhaalactie bij een vlag situatie, vind ik een ridethrough wel terecht maar dat is dan ook een eenduidige situatie. Hier is het gewoon het verpesten van de race geweest, de MotoGP moet niet verworden tot saai F1 gezeik ! Crashes horen er bij, het is niet anders, vind het wel extreem lullig voor Pedrosa, ging het eindelijk goed, breekt ie gvd weer wat !!! Geef die jongen iedere dag als ontbijt een paar glazen melk ofzo :-(
ok zullen we het bij deze dan afsluiten. en Simonceli zat fout! ;)
pfff... worden jullie er zelf niet doodmoe van? van dat eindeloze gezever?
niemand zat fout. Het was gewoon een ongeluk en die gebeuren in de GP. mieke
Gelukkig rijden jullie allemaal regelmatig op een MotoGp fiets.
Ik ben Pedrosa fan ja eigenlijk fan van iedereen die maar wil racen We laten dit onder race ongelukje vallen beide doen misschien wat fout zal echt niet zo zijn van zal jou s ff t ziekenhuis inrijden en ja racen is risico Als de hoge heren zeker zijn dat Simon fout zat is drivetrough veel te zwaar 10 sec tijdstraf of zo want idd drivetrough kills the races. Maar ja idd wegens teveel optocht in MGP is belangstelling allang nog meer naar Superbikes gegaan zie je meer van dit soort simon en rossi acties Iemand Ben Spies al s zien duwen in SBK mooi ??? Hoop alleen dat Stoner (ook al kan ie rijden) en Lorenzo NEVER NOOIT naar de superbikes overstappen want dan word t daar ook inhaal verbod.
He, we hebben het hier over racen en niet filerijden. Dit hoort bij de sport.
Eindelijk is weer wat actie en Simoncelli zat er al voor. niet zeuren dat dit niet kon Pedrosa probeerde hem er weer uit te remmen en dat lukte net niet typisch een raceongeval dit maakt de gp wel weer leuk er zijn tegenwoordig al veel te veel van die perfecte rijders die achter elkaar aan rijden zonder risico,s te nemen dat hoort er nou eenmaal bij.
Simoncelli mist één gen namelijk die van nadenken! Wat een malloot, gewoon net als in het voetbal een rode kaart en 5 wedstrijden schorsing!
XD...? hahaha!!! zielig hoor als je altijd gelijk moet hebben en anderen gaat uitschelden. Mentaliteit of IQ kwestie?
Raceongeluk, mooie actie van Simoncelli. Lorenzo was gevaarlijker/onebenulliger en net als met poker, je moet weten wanneer je moet passen.
de grootste boerenlul staat hier onder XD
hou vol! looooooozers
he luc foekema?????????????? jij werd zeker ook altijd eruit geremd zeker? als je nou eens goed zou opletten dan zie je gewoon dat pedrosa eerst er langs komt en marco gewoon even langer het gas erop houdt. en die zat nou ook nog eens op de ideale lijn ik denk dat dani anders toch helemaal verkeerd uit die bocht was gekomen en niet anders . ik hoop dat we het hele seizoen zulke acties zullen blijven zien en die straf was dus zeker onterecht als ze dit blijven doen van de raceleiding wordt het dit jaar nog een lachertje denk want zulke dingen zullen blijven gebeuren ,dat heet n.l.racen .ad43
Onvoorstelbaar, wat een stelletje sukkels zijn jullie. Hou eens op met eindeloos ouwehoeren over iets wat al lang gebeurd is. De een weet het nog beter dan de ander... tenminste, dat denken ze! Ik weet niet wie er bedoeld werd met de 'boerelul' maar diegene die dit heeft geschreven snapt echt iets van racen... maar dan heel anders! Wat een mentaliteit zeg. je hebt net zo veel hersens als Simoncelli denk ik... ook niks.
Pedrosa zat hartstikke fout. Als je zo hard remt in de bocht weet je dat de motor opricht / rechtdoor wil. Hij had de bocht best kunnen halen, je kunt ook duidelijk zien dat Simoncelli al veel platter ligt. Pedrosa kan maar 1 lijn rijden en niets anders, daarom kan hij ook zo slecht inhalen en zal hij nooit wereld kampioen worden... wat ben jij een boerenlul zeg snapt er werkelijk niks van. -------------------------------------------------------------------------------- Vandaag, 21:38 | Gast Die klote-simoncelli moet eens een beetje gaan nadenken over zijn achterlijke acties op de circuits. Gewoon een duidelijk geval van afsnijden, het enige wat Pedrosa nog kon doen was inderdaad zijn motor recht zetten om te proberen nog wat te remmen om een ongeval te voorkomen, had hij dat niet gedaan, was hij zowiezo door die lullo van de baan gereden... Die mafkees met heeft meer haar dan hersens in zijn helm en misschien moeten ze hem maar eens een keer flink van de baan rammen, kijken wat die zakkenwasser dan nog te zeggen heeft...klootzak.... volledig mee eens -------------------------------------------------------------------------------- Vandaag, 18:27 | Gast ik vind het inderdaad een beetje te veel risico genomen door beide rijders. Ik vind dat Simoncelli het meeste schuld bevind. om even terug te komen op de reactie van rossi en stoner rossi wilde gewoon te veel goed maken op dat moment. Met zijn ervaring had hij beter moeten weten. ja op zich wel
Pedrosa zat hartstikke fout. Als je zo hard remt in de bocht weet je dat de motor opricht / rechtdoor wil. Hij had de bocht best kunnen halen, je kunt ook duidelijk zien dat Simoncelli al veel platter ligt. Pedrosa kan maar 1 lijn rijden en niets anders, daarom kan hij ook zo slecht inhalen en zal hij nooit wereld kampioen worden...
Die klote-simoncelli moet eens een beetje gaan nadenken over zijn achterlijke acties op de circuits. Gewoon een duidelijk geval van afsnijden, het enige wat Pedrosa nog kon doen was inderdaad zijn motor recht zetten om te proberen nog wat te remmen om een ongeval te voorkomen, had hij dat niet gedaan, was hij zowiezo door die lullo van de baan gereden... Die mafkees met heeft meer haar dan hersens in zijn helm en misschien moeten ze hem maar eens een keer flink van de baan rammen, kijken wat die zakkenwasser dan nog te zeggen heeft...klootzak....
ik vind het inderdaad een beetje te veel risico genomen door beide rijders. Ik vind dat Simoncelli het meeste schuld bevind. om even terug te komen op de reactie van rossi en stoner rossi wilde gewoon te veel goed maken op dat moment. Met zijn ervaring had hij beter moeten weten.
Als je de herhalingen herbekijkt dan zie je het achterwiel van Pedrosa een beetje opwippen.Hij wou sim. uitremmen maar die was ondertussen al voorbij ped.Ja achteraf lopen zagen en als dit en dat.Het is gebeurd en volgens mij was het een fout van beide rijders.Hopelijk draaid honda de raceparts voor sim. niet dicht.
Wat een IWABS hier. kijk lekker naar voetbal want jullie niveau is niet al te best. En om nog eens op dat verhaal met rossi en stoner terug te komen. rossi ging onderuit, nam alleen stoner mee in zijn val. nou dat is pech jammer dan. dit is gewoon puur roekeloos rijgedrag.
Wat ik me afvraag? is waarom iedereen zich zo druk maakt om die aktie van simoncelli! hebben jullie die lompe actie van lorenzo niet gezien dan dat ging maar net goed! die had ook een drive thru moeten krijgen! nu de een wel en de ander niet! en daarbij moet je lorenzo eens horen als ze zon inhaal actie bij hem doen!
een typicsh raceongeluk dat je elk weekend wel ergens ziet. Veel erger is dat Rossi niet gestraft is voor zijn gele vlag inhaalactie. Levensgevaarlijk voor marshalls. Groet Marshall TT Circuit
Pfff, wat een loze discussie. It is gehappend. Punt!
Een gewoon race ongeluk kan een ieder overkomen.
Als je de beelden echt goed bekijkt , dan draait Simoncelli na het passeren naar links in , als je een beetje verstand hebt weet je dat daar nog iemand rijdt . Namelijk diegene die je net hebt ingehaald of had hij een geval van acuut geheugenverlies ?? Deze Simoncelli heeft in het verleden meer van dat gevaarlijk rijgedrag laten zien , inhalen of ingehaald worden en direct naar binnen zoals toen in de 250cc GP , toen de ingehaalde rijder met zijn remhandle tegen de machine van Simoncelli aanklapte en werd gelanceerd ! Het is te hopen voor Simoncelli dat hem zelf niets gaat overkomen door zijn eigen rijgedrag of dat een ander nog veel ergere dingen gaat overkomen ! Hij is ongetwijfeld een goed coureur anders kom je niet terecht in de MotoGP , maar net als een ervaren schaker dien je na te denken over de eventuele gevolgen van een te maken zet !! Anders zou Russisch Roulette wel een idee kunnen zijn , ben je zelf de pineut bij een gemaakte inschattingsfout !
Kappen nou stelletje IWAB's (ik weet alles beter). het is gebeurd en niet meer terug te draaien. Een extra klasse voor simoncelli's lijkt me trouwens wel leuk inderdaad. noemen we de kamikaze-klasse.
RACE-incidentje. Simonceli laat genoeg ruimte voor Pedrosa. Maar die gooit zijn machine rechtop in plaats van plat door de bocht te gaan. Zielig over het paard getild mannetje die Pedrosa. Er moeten meer Simonceli's bij in de klasse.
Je kan nooit iemand naar binnen duwen in een bocht naar buiten wel, duidelijk Simoncelli,s fout! gewaagde acties oke, blokkeren nee. roef,
Het is al niet de eerste keer dat ik bereslecht word van dat varken zijn rijstijl. Als er hier iemand is die dat inhaalmaneuver "sportief" vindt, dan moet die hoognodig eens naar zijn koppeke laten kijken.
de actie van rossi op stoner in amerika een paar jaar terug was dat netjes. er zouden meer simonceli's mee moeten doen.
waarom verbieden ze dat inhalen niet, hoeft niemand een ander kwalijk te nemen als hij er dan toch nog af valt en wat breekt.
Simoncelli kan zich vaak als een onbenul gedragen op het circuit, maar nu echt niet. Het was een gewoon race-ongevalletje zoals ze zo vaak gebeuren. Zoals ik het zag kon Pedrosa de bocht niet halen en moest overeind komen. En botste tegen Simoncelli aan. Tja, shit happens. Gelukkig geen zwaar letsel, wel balen voor Pedrosa. Maar de straf voor Simoncelli: totaal uit de lucht gegrepen en voor mij onbegrijpelijk. Waarom kreeg Rossi dan geen ride through toen hij Stoner eraf ketste??? Omdat hij Rossi heette.
Allebei een lichte inschattingsfout. Pedrosa wil Simoncelli er min of meer uitremmen en haaks de bocht om met te hoge aanvangsnelheid, Simoncelli haalt op een rasechte racemanier (eindelijk weer eens wat actie) in, alleen is hij hier de passeerder, en zou de lijn even een halve meter verderop moeten hebben liggen. Hoe dan ook, mooi stukje actie.
Simoncelli wil de laatste tijd graag de tweede rossi worden, met veel risico probeerd hij de tegenstanders te willen over troeven maar de lijn die pedrossa moest nemen om deze bocht door te komen was toch niet moeilijk dit zou dan kuip aan kuip geweest zijn maar door een rechtuit situatie kwam hij tegen simoncelli aan van schrik reacties lijkt mij geen sprake dit zijn toch coureurs die wel wat meer hebben meegemaakt en een dosis ervaring maar voor danie is dit wel een trieste ervaring hij was goed begonnen dit seizoen we kunnen nog wel de tweestrijd herineren rossi giberno
Pedrosa schrok en zette 'm overeind, en toen kwam ie ruimte tekort. Als ie gewoon zijn lijn had gehouden en het insturen niet had onderbroken door zijn motor rechtop te zetten was er niks aan de hand geweest. Simoncelli is hier een podiumplaats afgepakt en dat was onterecht. Ik vind 'm een geweldig coureur en hoop dat we er meer krijgen van dit kaliber en niet van die jankers zoals Pedrosa.
Simoncelli zat ervoor en dus is Pedrosa fout, ook al omdat Simoncelli niet van zijn lijn afweek. Pedrosa reed er gewoon achterop!!
Simoncelli is een zeer gedreven en talentvolle rijder die soms iets te enthousiast kan zijn. Maar dat is ook het mooie van racen dat er zulke coureurs zijn. Dus de mensen die zeggen dat hij maar achter de tv moet gaan zitten om nog wat te leren moeten zelf eens op zo'n racemotor gaan zitten en het eens proberen na te doen... eh nee gaat je idd niet lukken! Pedrosa is ook een enorm getalenteerde rijder maar met iets minder lef of misschien wat meer voorzichtigheid. Je kunt zeggen: Simoncelli had misschien even moeten wachten en had dan alsnog Pedrosa kunnen inhalen, want hij was gewoon sneller, of: Pedrosa had Simoncelli uiteindelijk moeten laten gaan omdat Simoncelli toch sneller was. maar goed het was natuurlijk wel lef wat Pedros heeft laten zien, helaas moet hij dat dan bekopen met een gebroken sleutelbeen. dat is racen en als professionele racer weet je dat dit soort ongelukken kunnen gebeuren, dus daar moet je maar mee dealen. een drive through penalty is zwaar overdreven. moeten ze ook acuut mee gaan stoppen, want dat maakt het, het racen niet leuker op. ik zeg: doorgaan met deze spannende racerij. het maakt het een stuk leuker dan het 'achter-elkaar-aan' rijden.
Ik ben van mening dat Simonceli wel degelijk de lijn te vroeg naar binnen trok en zo Pedrosa geen ruimte liet .Dit is geen race ongeval.
Als een race ongeluk moet dit beschouwd worden Simonceli was er reeds voorbij en als pedrosa het hier niet mee eens is moet hij maar een minder gevaarlijke hobby zoeken vissen bvb
Mee eens met de meeste, als Pedrosa netjes in de bocht was blijven liggen, desnoods gas ietsjes terug, was er niets aan de hand geweest. Pedrosa schrok, Marco had ballen en sneed op het scherps van de snede de bocht aan. Het zou de organisatie sieren als ze dit toegeven. Zuur voor Marco, maar hij was niet fout.
Kan gebeuren,hoort bij het racen. Ik had de reacties wel eens willen zien als Rossi dit bij Pedrosa had geflikt, denk dat er dan heel anders was gereageerd. Moto GP eindelijk de moeite van het kijken weer waard!!!
Pedrosa, Dorna, Puig, Repsol. Het blijft Spanje .....
En die actie van Lorenzo op Dovizioso dan? Hadden ze Lorenzo ook een straf voor moeten geven en een dikke trap na! Voor dezekerheid!!
De enige reden dat Marco hiervoor bestraft is, is dat er vooraf zoveel heibel over zijn rijgedrag is geweest. Bij ieder ander zou dit afgedaan zijn als "race ongeluk" Inderdaad was Lorenzo's actie op Dovi een stuk lomper. Ik vind het sneu voor Dani, maar de straf voor Marco is absoluut onterecht. Kijk voor de gein eens de races met Rossi en Stoner (Laguna Seca) en Rossi/Lorenzo terug. Die mannen hebben eelt op de ellebogen. Het enige verschil is dat Lorenzo en Rossi het talent hebben om er bij een "eigenlijke crash" toch op te blijven zitten. Dat talent mist Dani. Jammer, maar 't is niet anders.
wanneer in het verleden de heer rossi deze inhaal actie had gemaakt was iedereen wild enthosiast nu word dit door een jonge hond gedaan en is het gevaarlijk wat deed rossi de vorige race bij stoner ???? en geen drive true tevens vind ik het onozel de hetze tegen stoner over de reactie tegen de puniet dit gebeurde in het verleden ook wel door de heer rossi vraag maar aan biaggi en gibernau en nu mag het niet .want nu is hij op dit moment de snelste rijder en heeft recht van spreken.
wow...wat een reacties...niemand naar het voetballen gekeken?...hihi ik zat ook te zappen hoor, en zag inderdaad de val....ik moet zeggen, pedrosa...daar op dat punt kon ie echt er niet langs, verstandiger was geweest om even later dat te doen maar ja, adreline he'.....denk dat ik het ook had gedaan, jongens het gebeurt, klaar over , jammer volgende keer doet ie het niet meer.
Dat is racen ze zijn de post toch niet aan het rond brengen!!! Simonceli was Pederosa al voorbij en daarbij had Pederosa zijn motor niet rechtop moeten trekken dan hadden we misschien het zelfde race ongeval gehad net als bij Rossi en Stoner jongsleden. In mijn ogen was het de fout van Pederosa
Simonceli deed niets fout, Als Pedrosa gewoon z'n baan had gehouden was er niets aan de hand maar hij schrok van Marco, dat had hij nooit meer verwacht.Het was niet terecht dat Marco een penantie kreeg.
ze rijden zo vaak in de bocht naast elkaar volgens mij heeft MS genoeg ruimte gegeven ik denk dat pedrosa zijn lijn niet kon houden stuur fout of rem fout ( is dit niet terug te lezen in data ???? ) mzzllllll
veel echte kenners zo te lezen... volgens mij meer spectakel zoekende schreeuwers die genieten van domme en asociale acties en belust zijn op crashes. ga eens een kickboks evenement bezoeken, daar vindt je misschien wat je zoekt. Alhoewel de asociale acties daar nooit in de ring maar er buiten gebeuren. wat hebben domme en asociale acties in godsnaam met saaie optochten te maken!
Pedrosa kan racen als de beste , maar in duels is het een oud wijf ! J.Klj
pedrosa ,lorenzo en stoner zijn een stel zeurwijven ! Het is racen en daar hoort risico bij. Het is geen breikransje ! Prima aktie van sic.
Simoncelli heeft echte ballen lees ik net... jammer dat daar ook meteen zn verstand in zit
Ik lees veel racties van mensen die blijkbaar zelf nooit geracet hebben. Ik ken dit soort inhalen en het is wel degelijk onbehoorlijk gedrag. Je voorwiel wordt als het waren eraf gereden. Pedrosa kreeg geen ruimte zijn lijn werd gewoon afgesneden en een val was voor hem dus onvermijdelijk. Luc Foekema
Pff wat een stelletje beterweters hier, jullie kijken ook niet verder dan je neus lang is. wat heeft deze actie nou te maken met de spanning van de motogp in het algemeen??? dat boeit totaal niet. deze actie was gewoon bedroevend. Pedrosa had de goeie lijn en daar moet je respect voor nemen. en niet zomaar de motor ervoor gooien. je kan extreem laat remmen, maar dit is gewoon blokkeren. Het is gvd geen motocross.
Pedrosa zat met een te hoge snelheid op de verkeerde lijn. Met of zonder Simoncelli, hij had de bocht sowieso niet gehaald. Simoncelli zat op de juiste lijn met de juiste snelheid. Dus een race-incident. En er waren verschillende (mooie en minder mooie)race-incidenten waarneembaar. Hopelijk kunnen we er nog vele tegemoet gaan zien in de toekomst, en wordt de sport niet kapotgemaakt door domme stemmingmakerij.
Pedrosa zat te slapen. Inhaalactie kan je ook daar verwachten. Rijdt er eentje met racelef (Simonceli) is het weer niet goed.Straf daarom onterecht.
Dit was duidelijk een raceongeluk. Ik vind het jammer van Pedrosa.De ride-through was grote onzin, het is racen en geen dammen. Anders kun je wel een optocht houden. De MotoGP gaat al steeds verder achteruit, als ze dan ook nog niet in mogen halen kunnen ze wel ophouden. Ze moetn niet zeuren maar racen.
simon had beter kunnen wachten want hij was duidelijk sneller. pedrosa had simon meer aan de kant moeten zetten (blokken of af snijden hoe je het maar wil bekijken) want hij was er duidelijk voorbij. beide heren hadden het beter kunnen doen en dani is nu het dupe dat hoort bij racen. de ride trough voor simon vind ik dan weer niet terecht. gr een ex onk rijder
Simonceli reed hier onbehoorlijk. Pedrosa had geen extra ruimte om aan hem af te staan zonder zelf van de baan te rijden. Henk
Simonceli reed hier onbehoorlijk. Pedrosa had geen extra ruimte om aan hem af te staan zonder zelf van de baan te rijden. Henk
We schreeuwen allemaal moord en brand, om meer strijd tijdens de races! Laten we eerlijk zijn de laatste jaren zie je bijna alleen maar saaie optochten. Wordt er weer een keertje echt geraced, is het weer niet goed! Als er een schuldige is, is het Pedrosa. Hij zag hem toch voorbij komen. Niet zeuren maar racen met je donder. Beetje jammer dat ze nu al schreeuwen dat ze het kampioenschap hebben verloren...
Had Rossi niet voor de race nog gezegd dat hij meer actie op de baan wilde zien? Nou bij deze! En volgende keer graag weer! Dit is racen en je hier niet tegen kan ga dan naar de F1. Tien jaar terug gebeurde dit soort dingen elke race en vond iedereen het geweldig! Sneu voor Dani dat hij zijn sleutelbeen breekt, maar ik zat eindelijk weer eens op het puntje van mijn stoel zo hoort het eigenlijke elke race!
mooi, dat er eigenlijk volgens vele schrijvers niemand schuldig is, maar er ligt er wel een stof te happen, daar wordt even aan voorbij gegaan. Ik ben het eens dat het geen kleuterschool is en ook niet moet worden!
Jammer dat er alleen van de vooraanzijde een fimpje getoond wordt. ik heb hem uit een andere hoek gezien op BBC en dat verandert mijn mening wel. Te onbezonnen van Simoncelli.
Ben het eens met vele anderen dat het een race ongeluk is. Pedrosa wilde niet door Simoncelli ingehaald worden en kwam inderdaad veel te snel op de bocht af. Je ziet duidelijk dat hij wel heel hard in de remmen moet zodat zijn achterwiel begint te stuiteren. Simoncelli heeft de betere lijn en wordt gewoon aangereden.. Drive thru was een belachelijke straf! Dit is MotoGP en geen kleuterklas!!
Dit is niemands fout het is gewoon een race incident. Misschien een kleine inschattingsfout van simoncelli hij had beter gewacht op een beter moment hij was immers stukken sneller dan pedrosa. Volgens mij is de oorzaak van het incident ook te wijten aan het glijden van pedrosa's achterwiel zodat hij van zijn lijn moest gaan en simoncelli niet meer kon ontwijken. Zeer spijtig van de blessure na juist zijn herstel. Hopelijk is hij snel terug in actie.
moeten we dan kijken naar een snelle optocht? niet zeuren maar racen. Marco ga zo door.
Een ride-trough geven is pas echt fout ! Zitten we straks met een MotoGP alla F1.
In bovenstaand bericht zit een link naar een filmpje van de crash!
Geen idee wie er schuldig is. Kan nergens om de nederlandse TV of eurosport iets van deze geweledige race zien. Dus ik heb geen mening in deze
Zoals ik de beelden van een andere hoek zag, en wel van achter, zie je dat Simon er eerst wat wijder de bocht inzet en de motor toen hij naast Pedrosa zat naar binnen gooit. Pedrosa ziet dat hij niet kan vermijden tegen Simon aan te rijden en kiest voor een poging om een andere lijn te kiezen, motor komt rechtop, maar het was al te laat. Een in mijn ogen te onbezonnen inhaalpoging van Simoncelli.
Ik ben een liefhebber van "Sideshow Bob" dus ben ik bevooroordeeld (mooi woord). Ik denk wel dat het gewoon een race ongeval is. Als Pedrosa niet rechtop zou zijn gekomen maar gewoon de bocht verder in was gedoken, was, of Simoncelli onderuit gegaan of waren ze beide rechtop gebleven. Die ride through vond ik niet terecht. Als je dan toch denkt dat Simoncelli fout zat, dan kon je 'm nog een tijdstraf achteraf geven (wat ik overigens ook niet terecht zou hebben gevonden). Dit gebeurde ook bij de Renault 3.5 races op Monza dit weekend. Laterrrrrr...... Gies
wat is een emo tekst? Het ging over racen toch?
eigenlijk moeten ze eens een goede 'straf' bedenken voor dit soort actie's, de grootste boef blijft rijden en dat lijkt me een beetje onsportief en onredelijk
Simoncelli zat niet fout, Pedrosa zat ook niet fout. Ze hadden elkaar meer ruimte moeten geven
Zo, nu eens geen emo-tekst maar een boerenwaarneming. Achterwiel van Pedrosa slipt licht weg, motor komt omhoog, wijkt daardoor af van de oorspronkelijk ingezette racelijn en Pedro raakt Simon. Raceincident. Pedro zwaait niet met gebalde vuist.
en nog even ter info op mijn onderstaande reactie, ik ben absoluut geen fan van pedrosa, vindt het een L.L, maar heb wel een eerlijke mening.
dit is nou echt een geval van rijden als een kip zonder kop (Simoncelli) een lelijke bos haar op je kop, waarschijnlijk daardoor niet goed kunnen zien, een hoop kapsones en als je dan niet eerlijk kunt winnen, dan maar iemand de bocht afsnijden. iedere loser die voor Simoncelli is, dus scijnbaar van mening, dat je nog beter iemand het ziekenhuis of misschien zelfs wel de dood in mag rijden om een plaatsje te winnen. Op haren en snaren? best, maar blijf wel je verstand gebruiken en snij iemand niet de bocht af.
mooie knuppel die simonceli, rijdt pedrosa gewoon van zijn sokken, straf lijkt me op zijn plaats. het is wel mooi om te zien dat het toch op het scherp van de snede is, hij moet naar binnen om er niet af te gaan! pedrosa moet niet zeiken, hoort bij de sport.
Ik heb de beelden van achter bekeken. Bedenk wel dat Pedrosa op dat moment "de bocht inkijkt "en die krullebol hem gewoon naar binnen drukt. Pedrosa, Rossi of Simoncelli himself hadden dat net zo goed niet gered in zo'n situatie. Heb niks tegen Simoncelli maar het was hier zijn fout.
Duidelijk pedrosa, als hij de bocht had gevolgd was er niets gebeurd en op dat moment kon hij simon al zien ! Maar hij is de grote pedrosa en wil niet ingehaald worden. Simon deed het gewoon beter en probeerde zelfs nog extra ruimte te geven door zijn motor ook recht te zetten. Lorenzo moet zijn kop houden, doet zelf ook rare acties en was gewoon te langzaam zondag.
Nogmaals de beelden van diverse kanten bekeken. ben van mening ongeacht wiens favoriet ik nu beledig, dat het toch Simoncelli was die Pedrosa toch van zijn lijn af reed.
Meten met 2 maten. Lorenzo beukt Dovi in de eerste ronden?! Ik heb Dovi geen hoofdschuddende bewegingen zien maken. Gewoon erna netjes terugpakken. Simoncelli versus Pedrosa lijkt mij een race ongelukje. Niet lullen maar gassen
Een race ongeluk wat een einde maakte aan een spannende race.
Een beetje motorrijder weet dat Simomceli fout zit, omdat hij de bocht verkeerd in schat(lees: situatie,onbekwaam) Waardoor hij met te hoge snelheid moet insturen om niet uit de bocht te vliegen(wat hem niet vreemd is) Pedrosa heeft geen schijn van kans, omdat hij wordt afgesneden door Simonceli actie. Ben ben groot fan van de Motogp, maar actie als deze horen hier niet thuis. Simonceli is een groot talent, maar heeft (nog)niet het denkvermogen (racetalent)om zijn foute move te beoordelen. Hoop dat Simonceli punten in mindering krijgt of schorsing van minimaal van 3 wedstrijden krijgt.
Race ongeluk. Dani remde wel erg laat. Marco een beetje dom, had nog tijd zat om een 'nette inhaalactie' uit te voeren.
wie hier Simoncelli de schiuld geeft heeft duidelijk niks begrepen van heel de racerij, ga toch een eindje vissen
Race ongeluk. Dani remde wel erg laat. Marco een beetje dom, had nog tijd zat om een 'nette inhaalactie' uit te voeren.
iedereen die commentaar heeft op de rijstijl van Simoncelli heeft duidelijk niks begerepen van heel de racerij, ga toch een eindkje vissen allemaal
Simoncelli haalde buitenom in, gewaagd maar correct. Pedrosa schrok ervan en kwam overeind, met botsing tot gevolg. Typisch geval van jammer, maar zeker geen drive through penalty waard.
Als Dani van zijn eigen lijn af moet wordt het hem te moeilijk, hij heeft nooit kunnen corrigeren, Simoncelli deed wat iedereen gedaan zou hebben, racen voor wat je waard bent, Lorenzo ( eikel ) zat ook fout bij Doviziozo, heb hem géén drive-thru zien krijgen
Kan geberen, niet zeuren, gewoon doorrijden... in de SBK zijn acties als dit heel normaal, en daar doen ze er ook niet moeilijk over ;-)
Simoncelli een echte smaakmaker!!geweldige rijder,kon er niets aan doen,jammer voor Pedrosa,zijn fout
PEDROSA GING TE SNEL NAAR BOCHT EEN MOEST NAAR BUITEN, NIKS FOYT SIMONCELI.
rossi heeft niet onder geel ingehaald dovi haalden hem in en daar was pas geel dus ging dovi weer achter rossi , en de actie van Simoncelli race ongeluk , lorenzo en stoner moeten niet zo zeuren nu ze denken dat zij de dienst uitmaken .
Heel duidelijk:de schuld ligt bij Pedrosa. Hij had te veel snelheid op de lijn waar hij zich bevond en waarmee Dani de bocht nog probeerde te halen. Hij had niet rechtop moeten komen en de machine om moeten leggen met het risico te vallen,hopelijk zonder Marco te raken.
Simoncelli was zeker niet de schuldige, ride-through niet terecht. Wel begrijpelijk, is nogal een rauwdouwer. Maar mensen, dit is wel racen, geen dammen!
Zonder twijfel Simoncelli knalt hem zo naar binnen.
race ongeluk, straf je simoncelli dan zou je ook pedrosa moeten straffen en dus dan t logisch gevolg daarvan iedereen die een ander raakt dat lorenzo in de eerste ronde m dr vol inzet bij dovisiozo daar hoor je niemand over, en dat je bewust iemand slaat en daar dan "maar 5000"" euro boete voor krijgt das natuurlijk vele malen erger dan een race ongeluk
Simoncelli is nu "gestraft" omdat dit de zoveelste wilde actie van hem was. Daarnaast hopen ze hiermee een signaal af te geven voor agressief rijden. Als er vaker rijders serieus gewond raken dan kan dat wel eens het einde van de Moto GP betekenen!
Niemand schuldig. Marco kon hem daar in de bocht niet meer zien dus logische lijn van Marco. Jammer dat Dani er nog zat. Had nog een leuk duel kunnen worden.
Iemand nog opgevallen dat Rossi onder geel Dovizioso passeerde? Simoncelli is gewoon het aanstormende Italiaanse talent en daar kunnen die spanjaarden gewoon niet tegen. Als we "het incident" als maatstaf nemen, rijdt iedereen vanaf de volgende race minimaal 1x door de pits!
pedrosa remt te laat en Simonceli komt buiten om voorbij ook dat kan als je sneller bent dat is race,n niemand,s schuld gewoon race accident
vindt inderdaad dat nu simoncelli een ride trough penalty kreeg lorenzo em zeker wel had verdiend die actie was ook nie helemaal normaal te noemen en ik vind ook dat als pedrosa niet halverwege de bocht omhoog kwam dat er dan waarschijnlijk niks gebeurd was hij had simoncelli al wel kunnen zien voor de bocht dus eigen schuld hoop wel dat ie snel weer beter is.
Dani kon de bocht niet halen zag je aan het uitgestoken been voorbeeld van klasse justitie waarom geen tijdstraf Soory kan je op protesteren
hoe meer van dit soort spectaculaire rijders hoe beter toch. het is tenslotte motogp en geen dammen. simoncelli is toch wel een smaakmaker. net als rossi en stoner, toch ook gewoon race ongeluk.
Fout zit niemand volgens mij, laat dat duidelijk zijn.. Ook ik zie dit incident als EEN raceongeluk. De straf die Simoncelli kreeg vond ik onrechtvaardig. De 'move' die hij deed was 'illegaal', maar was de move van Lorenzo niet net zo illegaal en gevaarlijk?
Typisch raceongeval.!!!!! Het word weer is tijd dat we racen en niet lullen. En achter de tafel iets beslissen is lekker makkelijk- die dat doen hebben nog nooit op een motor gereden. Lorenzo had een jaar goed geluisterd naar zijn leermeester maar is nu weer de weg kwijt. Ik mag Simonceli wel dat zijn de echte met ballen!
Om te beginnen moet Lorenzo niet zeiken als hij zelf zulke maffe acties uithaalt als bij Dovi, dit was geen passeren maar er tussen rammen. Marco en Dani waren samen aan het strijden, waarbij Marco Dani net voorbij gekomen was, enkel door de rechte lijn snelheid wist Dani er weer naast te komen. Als je dan helemaal links op de baan zit en er komt een bocht linksaf, dan moet je wel ff remmen en niet denken dat je er nog iemand uit kan remmen die de normale racelijn aanhoudt en dan ook nog eens voor je zit vlak voor de bocht. Dani kon de bocht nooit halen vanaf de lijn waarop hij zat, als je dan alles op alles zet gaat het mis. Dus: Dani word 2 keer kort achter elkaar voorbij gereden en is dus de langzamere rijder, toch wil hij koste wat kost voor Marco blijven en dan gaat het mis en blesseerd daarbij zichzelf. Heel dom. Heeft onze kleine Dani niet ooit zo'n zelfde actie uitgevoerd bij een voormalige teamgenoot? Nicky Hayden, werd ook door hem onderuit gereden door zo'n zelfde domme actie: sterallures van een kleine spanjaard. Opvallend detail: Dani was een van de personen die eerder al een klacht had neergelegd tegen Marco i.v.m. agressief rijgedrag, net als Lorenzo. Meteen de eerste race gaan ze dan zelf lompe acties uithalen, maar de focus vanuit racedirectie ligt op Marco vanwege deze klacht, waardoor er te snel conclusies getrokken worden, zonder de daadwerkelijke veroorzaker te achterhalen.
Met de stelling : Als pedrosa gewoon de bocht nam was er niets aan de hand geweest. Halverwege de bocht kwam hij overeind en reed Simoncelli van achteren aan. kan ik het helemal vinden. Sneu voor Pedrosa. Dan had zijne keizerlijke hoogheid Lorenzo net zo goed bestarft moeten worden voor dat fijne moment dat hij Dovisioso bijna van zijn fiets reed. Rossi had voor zo'n aktie zeker geen ride-through gehad. Pakken ze een Simonchelli zijn tweede plaats af. Schandalig.
ALS PEDROSA DE BOCHT HAD AFGEMAAKT EN NIET RECHTOP KWAM WAS ER NIETS GEBEURD. DUS EIGEN SCHULD VAN PEDROSA, IK HOOP WEL DAT HIJ SNEL BETER IS .
als je het mij vraagt was dit gewoon een inhaalactie van simoncelli via de buitenbocht? Ik denk dat het valt onder de categorie 'gewoon een race-ongeluk'
Voor mij is het duidelijk. Pedrosa had gewoon de bocht moeten nemen ipv rechtop gaan zitten. Was er niks aan de hand geweest. In een echt man tot man gevecht laat hij het te vaak afweten. Zal dus waarschijnlijk ook nooit kampioen worden.
Zonder twijfel Simonceli, hij moet nog veel leren in de moto GP, Als ze hem niet beter aanpakken gebeuren er nog meer ongelukken, gewoon eerst een paar wedstrijden schorsen om mee te beginnen
Talentcup....? Op een paar coureurs na is dat een regelrechte aanfluiting. Wat het aantal deelnemers is dat het enige raakvlak met de motogp.
Van Simoncelli was zeker het haar voor zijn ogen geschoten. Pedrosa moet niet zeuren, had hij maar op zijn lijn moeten blijven. Konden ze beiden zij aan zij door de bocht. Kuip aan kuip, Schouder aan schouder....
Niet zo piepen, gewoon door racen!
Als pedrosa gewoon de bocht nam was er niets aan de hand geweest. Halverwege de bocht kwam hij overeind en reed Simoncelli van achteren aan.
Typisch raceongeluk. Niet zeuren. Gas geven!
Zonder twijfel Simonceli. Wat een clown is dat. Man, man. Die gast kunnen ze beter een paar races achter de tv zetten om nog een beetje bij te leren. Daarna mag hij bij de talentcup 600 voorzichtig weer beginnen.


