vrijdag 19 april 2024

Blijft MV bij de RR-leest?

Teasers, teasers, teasers. We worden er tegelijk nieuwsgierig en horendol van. Zeker na de H2 van Kawasaki. Na een tigtal teasers zijn de Japanners nu naadloos overgestapt op een nieuwe teasercampagne, die aftelt naar de EICMA-beurs in Milaan waar ze pas de definitieve straatversie onthullen. Ja hoor!

Maar ook Italianen kunnen er wat van, getuige de Scrambler-campagne van Ducati en natuurlijk de teasers van MV. Gelikt en professioneel: zo’n teaser die je eigenlijk niet wil zien, maar die je na afloop toch weer watertandend achterlaat. 

MV Agusta kondigt nu in een nieuwe teaser een nieuwe Dragster (test) aan, een RR-model. Want hoewel er nog niets officieel is zien we toch echt een Dragster én bovendien een RR-logo in beeld van onderstaand filmpje. En dat is, naast de uiterst appetijtelijke spaakwielen, erg interessant. Want waar fabrikanten tegenwoordig met SP-, R- en andere letters nog steeds extra cachet aan een motorfiets geven zonder ook daadwerkelijk het motorblok extra te peperen, zijn die type-aanduidingen niet meer wat ze geweest zijn. Vroeger hadden we het dan over echte exoten, zo had een Super Duke R een bak extra vermogen ten opzichte van de ‘gewone’ Super Duke en stonden deze toevoegingen in het Superbike-wereldje synoniem voor homologatiemodellen. Maar dat is steeds minder zo. KTM heeft geen echte plus-modellen meer (de nieuwe Super Adventure heeft gewoon een groter motorblok) en een Honda Fireblade SP is niet meer dan geblueprint. Allemaal leuk en aardig, maar de echte R- en RR-modellen komen tegenwoordig toch uit Italië.

Ducati (met de Panigale R met titanium drijfstangen en verhoogd toerental) en MV Agusta (F4RR +6pk en Brutale 1090RR +14pk) ontrekken zich immers aan de veralgemenisering en meer doorsnee modulaire bouw van motorfietsen. Maar juist omdat MV Agusta steeds meer op platformbasis bouwt (en Ducati ook trouwens), zijn we nu reuze nieuwsgierig of de Dragster RR ook écht meer vermogen gaat leveren. Ze zijn het aan hun stand verplicht, en anders zou er maar één R, in plaats van twee, toegevoegd zijn. Toch?

Hoe dan ook, op de EICMA zal het doek van onderstaande Dragster RR getrokken worden en wij hopen dat MV lekker eigenwijs blijft en deze Dragster van de nodige pepers heeft voorzien!

 

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen