Nieuwe MOTOR Magazine is uit!

Vandaag valt de nieuwe MOTOR Magazine bij de abonnees op de deurmat, wat biedt deze MOTOR Magazine? We zetten het op een rijtje:

X-Factor
Hoe transformeer je een viercilinder-superbikekrachthonk en dito rijwielgedeelte in een ‘adventure’-machine met toeraspiraties? BMW geeft het antwoord op deze vraag met de S1000XR, de derde telg binnen de uitdijende S-clan. 160 pk in een ‘allrounder’, een brug te ver of een schot in de roos?

Op scherp
De 2015-Tuono is meer dan alleen een nieuwe neus, zo merken we als we onze eigen neus dieper in de perskit duwen. Meer cc’s, meer piekvermogen en meer power bij lage toerentallen bijvoorbeeld. Betekent dat ook meer lol? We namen een duik in de Italiaanse heuvels en kwamen er geradbraakt uit…

Drukvulling
Kawasaki brengt de H2R, Suzuki komt met de Recursion. Beide hebben een krachtbron die gebruikmaakt van drukvulling. Maar hoe werkt dat nu?

Vechtjassen & Lolbroeken
Straatvechters, landlopers, lichtekooien, zwerfkeien… het schuim der samenleving pleegt zich in achterbuurten onledig te houden. Maar wat hebben de GSX-S en Z1000 dan nog voor een bestaansrecht als de voorheen ruige buurten massaal worden opgeknapt tot trendy places?

‘Zonder die aanpassingen hadden we de TT nooit gewonnen’
Tot aan zaterdag 28 juni had Jack Middelburg in 1980 nog geen enkel WK-punt gescoord, maar in één klap bracht hij daar verandering in. En hoe! Vijfendertig jaar na dato blikken we met Adrie van den Broeke, destijds monteur van Jumping Jack, terug op de fabuleuze TT-zege van wijlen Middelburg.

De dag dat de ruimtevaart in de pitbox landde
Elektronische vangnetten hebben de afgelopen jaren astronomische stappen gezet bij de ontwikkeling van de racerij. Met de komende introductie van de voorgeprogrammeerde ECU IN DE MOTOGP voor seizoen 2016 eindigt echter de onbeperkte ontwikkelingsdrang. Mat Oxley over de geschiedenis van elektronica in de GP -wereld.

En nog veel meer…

 

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL