Eurosport lanceert nieuwe zendervormgeving en merkidentiteit

Dit is een ingestuurd persbericht. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@motor.nl.

Met de lancering van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe tagline ‘Fuel Your Passion’, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Het is het startsein van een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert.

De nieuwe merkidentiteit is vanaf vrijdag 13 november 2015 op zender te zien en wordt onderstreept door de ‘Fuel Your Passion’ tagline. De lancering ervan gaat gepaard met een social media campagne (#sharemypassion) die sportfans aanmoedigt het verhaal achter hun liefde voor een atleet, team of sport te delen.

Het ontwerp stuwt Eurosport ‘volle kracht vooruit’ naar een veelbelovende toekomst. Herkenbaar en onderscheidend, refereert het – met behoud van één der iconische sterren – subtiel aan Eurosport’s verleden als toonbeeld van innovatie en expertise op sportgebied. Begrippen die van oudsher verankerd liggen in Eurosport’s DNA. 

Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert bij uitstek haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport.

Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport:
“Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk.

“De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion tagline.”

Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux:
“We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland.

“Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look en feel.”

Antonio Ruiz, VP Marketing & Franchise Management, Eurosport:
“Eurosport’s rebranding vloeit voort uit de resultaten van uitgebreid, internationaal en lokaal georiënteerd onderzoek naar de perceptie van ons merk. Het stelde ons in staat om de kernwaarden van ons merk nauwgezet te herdefiniëren.

“De nieuwe look en feel geeft onze zenders een onderscheidende persoonlijkheid, die sportfans verbindt en enthousiasmeert. We voeden hun passie met must see content, verpakt in een prachtige jas geschikt voor elk seizoen en elke sport.”

Volgende artikel

EICMA 2015

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL