donderdag 28 maart 2024

Honda CFR250R en 450R vernieuwd

Met name de CRF250R wordt flink vernieuwd. Vorig jaar ontving de 250 al hetzelfde frame als de CRF450R, maar nu krijgt ‘ie ook een 48mm Showa SFF-AIR-TAC voorvork. De SFF-vork is specifiek gericht op de 250cc klasse en is lichter dan de staal geveerde vork die hij vervangt. Ook de schokbreker achter is lichter dan zijn voorganger. Al met al brengt dat het rijklaar gewicht terug tot 105,2 kilo.

Ook het motormanagement krijgt een upgrade. Die wordt namelijk met een knop op het stuur eenvoudig in drie standen verstelbaar. Stand 1 geeft de normale gasreactie, stand 2 is soepeler en in de derde stand reageert het gas extra agressief. Daarnaast verfijnt Honda eveneens het injectiesysteem. Ook aan de uitlaatkant is de 250 verbeterd. Zo krijgen de dubbele uitlaatdempers een grotere doorlaat, wat voor een beter middengebied moet zorgen. 

De CRF450R krijgt net als de 250 een drie-stands motormanagement systeem en er is voor 2015 eveneens een nieuwe voorvork. De 450 krijgt de tweede generatie 48mm KYB PSF2 voorvork met een lichter binnenwerk, makkelijker bereikbare instelmogelijkheden en tien procent minder frictie. 

Kleine aanpassingen laten het motorblok extra toeren maken, wat 0,9kW extra piekvermogen oplevert. Ook is het verloop van de uitlaat aangepast en zijn er vernieuwde radiateurs gemonteerd.

Verder krijgen zowel de CRF450R als de CRF250R een 260mm voorremschijf en worden ze beide afgeleverd op Dunlop MX52 banden.

 

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen