Indian met 916-inspiratie

De heren van het Britse Motoshed hebben een Scout Sixty onder handen genomen en het resultaat mag er zijn. Dat mag ook wel want er zit meer dan honderd uur werk in hun creatie. Minstens hetzelfde aantal uren ging op aan ouwehoeren over de veranderingen aan de motorfiets. Vooraf werden er een paar eisen opgesteld: een sportiever zithouding, betere vering en meer grondspeling. Bovendien moest de zaag in de achterkant voor een lichtgewicht uitstraling die bij de toegenomen wendbaarheid past.

Elektronica verstoppen
Blikvanger zijn de uitlaten onder het zadel. Dat vroeg om flink wat denkwerk. Op een standaard Scout zitten onder meer de accu, ECU en heel wat draadwerk verstopt onder het zadel. Al die elektronica moest een ander plek krijgen. De accu en ECU zitten op de plek waar eerder de ABS-pomp zat.

Dikke klappen
Om niet op een grillbakoven te rijden, omwikkelde Motoshed de uitlaten met uitlaattape. Het spatbord heeft een dubbelfunctie, het houdt niet alleen vuil weg van de uitlaatpijpen, maar het houdt ook de hitte van de uitlaten weg van de benen van de bestuurder. De korte pijpjes vragen om een aangepaste mapping en daarvoor zorgt de Dynojet Power Vision. Het blok loopt prachtig rond, maar maakt wel te dikke klappen voor het goede.

[justified_image_grid ids=27601,27602,27603]

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL