Intermot: nieuwe Indian Chieftain

De Chieftain – Indians extra dikke bagger – gaat voor 2019 in het nieuw, met strakkere lijnen en een smaller postuur, maar nog altijd honderd procent een Indian zoals we dat graag zien. Ondanks het klassiek verantwoorde uiterlijk kan de nieuwe Chieftain zich zeker modern noemen, trouwens.

Waar de uiterlijkheden subtiel en bijna conservatief – doch fris – zijn, gebeurt er onderhuids des te meer. Zo heeft de nieuwe Chieftain drie rijmodi gekregen – Tour, Standard en zelfs een Sport-stand – maar er is meer. Zo schakelt het motormanagement de achterste cilinder uit als je voor het stoplicht staat. Behalve dat het brandstof scheelt is het ook comfortabeler, aangezien de motor daardoor minder warmte produceert. Zodra je weer verder wilt, pakt het brein van de motor de tweede cilinder er binnen no-time weer bij. Verdraaid slim, eigenlijk.

Het audiosysteem is ook terug naar school gegaan en is niet alleen kwalitatief verbeterd – het is opgevoerd tot een heel behoorlijke 100 watt – maar het systeem houdt nu ook automatisch rekening met zaken als snelheid, motorgeluid en windruis om het optimale geluid te produceren. Is het standaard systeem je te min? Er zijn verschillende upgrade-paketten te krijgen, waardoor het geluidsniveau niet enkel scherper en mooier kan, maar ook tot wel vijftig procent harder. 

Foto en video: Indian Motorcycle

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL