donderdag 28 maart 2024

Intermot: Triumph Street Twin en Street Scrambler

In Hinckley zullen ze gedacht hebben ‘never change a winning team’, want de voor 2019 vernieuwde Street Twin en Street lijken wel heel erg op hun voorgangers. Kijk je beter, dan zie je dat de aangepakte punten wel eens serieus het verschil zouden kunnen maken.

Eerst maar eens het moedermodel; de Street Twin. Nog altijd een retro in lijn met wat ooit onsterfelijk werd met de Bonneville, dus een staande twin, druppelvormige tank, wiegframe en twee schokdempers aan de achterzijde. Eenvoud troef, maar wel elegant eenvoudig. Voor de veranderingen moet je vooral onder de oppervlakte kijken, want het 900cc tweecilinderblok is aangepakt en braakt nu 10 pk meer uit, waardoor het totaal uitkomt op 65 pk. Het maximaal koppel klom tot 80 Nm. 

Even zo onopvallend als zijn nieuwe spierballen is de remupgrade, die overigens wel nodig was, want de oude tweezuiger-Nissin-klauw was bepaald niet overtuigend. De Brembo-vierzuigertang die het overneemt mag met recht een upgrade genoemd worden. De vering wordt eveneens beter, met een cartridge-vork van een hoger niveau. Ook treffen we onderhuids elektronische verbeteringen met twee rijmodi; road en rain. Verder heeft het achterlicht nu LEDs, is er een nieuw completer dashboard en werden de gietwielen vervangen door opvallend flitsende exemplaren.

Eigen extraatjes
De Street Scrambler loopt qua aanpassingen in lijn met de Street Twin, met al die opfrissingen en zijn eigen extraatjes wordt de Street Scrambler op zijn eigen manier vernieuwd. De Scrambler krijgt alles wat de Twin krijgt, maar daar bovenop komt er ook nog een nieuw zadel.

Als kers op de taart wil Triumph benadrukken dat het – voorheen al best wel prima – afwerkingsniveau eveneens naar een hoger plan getild wordt.

Eind november rijden we beide nieuwe Street-modellen in en om Lissabon. Waar de Street Twin zich prima zou moeten kunnen laten gelden in de Portugese hoofdstad zelf en de Street Scrambler klinkt uitermate geschikt voor het onverhard buiten de stadsgrenzen – zeker aangezien offroad-rijden in Portugal legaal is.

Je leest er dus alles over MOTO73 later dit jaar. Zeker weten dat je niets mist? Kijk dan nu voor een abonnement en mis nooit meer een editie.

Foto: Triumph Motorcycles

 

[justified_image_grid ids=27605,27606,27607,27608,27609,27610,27611,27612]

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen