vrijdag 19 april 2024

MV Agusta-baas: ‘Betaalbare Superveloce op komst’

MV Agusta toonde verleden jaar de waanzinnige Superveloce, maar inmiddels is er een verwachte prijs bekend en met 31.995  euro is de retro-F3 800 bepaald geen koopje. Niet getreurd, tegenover de Britse motorkrant Motorcycle News verklaarde MV Agusta CEO Timur Sardarov dat er een financieel laagdrempeliger alternatief komt.

De MV Agusta Superveloce komt in een beperkte oplage van slechts 300 exemplaren en wordt begin 2020 verwacht. Alleen kost een normale F3 800 met 20.089 euro een enorme 11.906 euro minder dan de Superveloce, die technisch nagenoeg identiek is aan de gewone F3. Een iets minder superdeluxe variatie op de Superveloce zou een stuk goedkoper – erg vies woord in context met een luxueus maar prijzig merk als MV Agusta –  kunnen zijn. En kijk dan toch; het is dat ‘ie zo aan de prijs is, anders zouden ze niet aan te slepen zijn. ‘Ouderwets mooi’ kopte MotorNL-redacteur Ad van de Wiel al bij het beursnieuws verleden jaar.

Maar er is meer

Dat andere model dat op de EICMA ten tonele verscheen komt er ook in een bereikbaar variant. Inderdaad, de Brutale 1000 Serie Oro. Een nakedbike met ver over de 200 pk; wie verzint? MV Agusta dus. Al gaat hier dezelfde vlieger op als bij de Superveloce. Met een verwachte verkoopprijs van 49.389 euro belooft de nieuwe viercilinder naked uit Varese iets exclusiefs te blijven. Al is er nog een vergelijking tussen deze naked en de Superveloce, want net als die retro-superbike komt de Serie Oro er ook maar in een oplage van 300 stuks.

Beide smaakmakers van de EICMA 2018 zijn er nog niet eens, maar beloven toch al bereikbaarder te worden dan ooit gedacht. Het wachten is op waar ze later dit jaar weer mee aankomen in Milaan.

Foto’s: MV Agusta

Nick Enghardt
Nick Enghardt
Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen