Waar staan de tien actiefste flitspalen van Nederland?

Niets zo strelend voor het ego van een motorrijder, dan je rijkunsten beloond te zien met een foto en een persoonlijk compliment van het CJIB. Die brief zien we natuurlijk altijd graag komen, maar waar op ons wegennet maak je nu de meeste kans op zo’n eervolle vermelding..?

In de periode mei t/m augustus zijn een kleine 2,5 miljoen verkeersovertredingen geconstateerd, waarvan de meeste voor rekening komen van de ‘good-old-flitspaal’. Autowebsite topgear.nl zocht uit waar je de tien beste flitspaaltjes uit de klas kunt vinden om zo je kans op glorie maximaal te benutten. Handig voor Zuid-Hollanders: de helft ervan is te vinden in jullie mooie provincie! En om je een idee te geven; hoeveel boetes ze tussen mei en augustus hebben opgeleverd vind je er ook bij.

  1. Zuid-Holland, Goeree-Overflakkee, N57 (oost), 14.772 boetes
  2. Zuid-Holland, Westland, Wippolderlaan (west), 13.957 boetes
  3. Utrecht, Stichtse Vecht, Loenenseweg (N201), 12.688 boetes
  4. Zuid-Holland, Waddinxveen, N207 (zuid), 12.688 boetes
  5. Zuid-Holland, Westland, N22 (oost), 12.498 boetes
  6. Zuid-Holland, Noordwijk, Gooweg, 11.384 boetes
  7. Utrecht, Nieuwegein, Weg naar de Poort, 11.384 boetes
  8. Limburg, Venlo, Weselseweg, 11.198 boetes
  9. Limburg, Leudal, N280, 11.089 boetes
  10. Noord-Holland, Zaanstad, N203, 10.969 boetes

Lees ook: Bijna 3 miljoen verkeersovertredingen in tweede ‘tertiaal’ 2019

Overigens doen ook de trajectcontroles leuk mee voor de staatskas: zo leverde de A2 tussen Utrecht en Amsterdam 157.887 bekeuringen op tussen mei en augustus, de A4 bij Leidschendam was goed voor 152.627 overtredingen en de A12 bij Utrecht sluit de top drie met 110.623 boetes. 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

REAGEER OP DIT ARTIKEL