De Moto2 op Laguna Seca?

Laguna Seca is één van de meest spraakmakende circuits op de kalender van de MotoGP, met de Cockscrew als absoluut hoogtepunt. Voor de liefhebber van deze bocht (en wie is dat niet) is er goed nieuws. Dorna namelijk kondigde dit weekend niet alleen aan dat de MotoGP in ieder geval tot 2014 op dit Californische circuit zal racen, maar ze werken er ook aan om volgend jaar de Moto2 te laten deelnemen op Laguna Seca.

Waarom de Moto2-klasse dit jaar niet mee mocht doen aan de race op Laguna Seca is ons echter niet  helemaal duidelijk. Volgens sommigen is het te gevaarlijk om 40 rijders tegelijk de Corkscrew in te laten duiken. Anderen zeggen dat de 125cc- en de Moto2-klasse deze race overslaan om de kosten te beperken. Een derde beweert dat de Moto2-klasse er niet welkom was omdat die even snel zou zijn als de MotoGP (of misschien zelfs sneller). Dat zou komen door de grote hoeveelheid krappe bochten, waar de 600cc’s van de Moto2 minder moeite mee hebben. Dit zou de koningsklasse lelijk in zijn hemd doen staan.

Afgelopen weekend bracht overigens ook minder goed nieuws met zich mee. Er wordt namelijk vermoedt dat het contract tussen Dorna en de Indianapolis Speedway niet vernieuwd zal wordt. Dit zou betekenen dat de aankomende Red Bull Indianapolis GP in augustus misschien de laatste keer is dat er daar geracet wordt.

Foto: ANP

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.