Even peilen > MOTO3

Het zijn roerige tijden voor de wegrace-GP’s. Decennialang was het voor iedereen duidelijk wat er reed, want elke klasse werd aangeduid met de cilinderinhoud en het waren de snelste motoren ter wereld van die inhoud. In 2002 kwam de term MotoGP voor 990cc-viertakten en een gedoogbeleid voor 500cc-tweetakten, wat in 2007 veranderde in 800cc-viertakten en een verbod voor 500cc-tweetakten.

Afgelopen jaar verscheen in plaats van de 250cc-klasse de Moto2, zijnde uniforme CBR600-blokken met een vrije framekeus. Volgend jaar verdwijnt de 125cc en krijgen we de Moto3, die zal bestaan uit 250cc-eencilinder-viertakten. Waarschijnlijk wel met vrije motormerkkeus en hopelijk mag er ook aan worden gesleuteld, maar is het GP-waardig? Is dit wat we willen zien?

Wat vinden we van de Moto3?
A. Helemaal niks
B. Tweewielige grasmaaiers
C. Bijna net zo slecht als Moto2
D. Dit is niet mijn klasse, vriend
E. Wat maakt het uit, het wordt toch nergens uitgezonden

Geef je mening aan de rechterkant van deze pagina!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.