Het zijn roerige tijden voor de wegrace-GP’s. Decennialang was het voor iedereen duidelijk wat er reed, want elke klasse werd aangeduid met de cilinderinhoud en het waren de snelste motoren ter wereld van die inhoud. In 2002 kwam de term MotoGP voor 990cc-viertakten en een gedoogbeleid voor 500cc-tweetakten, wat in 2007 veranderde in 800cc-viertakten en een verbod voor 500cc-tweetakten.
Afgelopen jaar verscheen in plaats van de 250cc-klasse de Moto2, zijnde uniforme CBR600-blokken met een vrije framekeus. Volgend jaar verdwijnt de 125cc en krijgen we de Moto3, die zal bestaan uit 250cc-eencilinder-viertakten. Waarschijnlijk wel met vrije motormerkkeus en hopelijk mag er ook aan worden gesleuteld, maar is het GP-waardig? Is dit wat we willen zien?
Wat vinden we van de Moto3?
A. Helemaal niks
B. Tweewielige grasmaaiers
C. Bijna net zo slecht als Moto2
D. Dit is niet mijn klasse, vriend
E. Wat maakt het uit, het wordt toch nergens uitgezonden
Geef je mening aan de rechterkant van deze pagina!