Grensverleggend optreden in de Talent Cup 600

Ook de race van 9 april is een prooi geworden voor Wayne Tessels. Maar waar hij de vorige race met grote overmacht de eerste prijs binnensleepte, had hij het nu een stuk lastiger. Pas in de zevende ronde van de in totaal 9 rondes haalde hij de goed presterende Christiaan Nobel in. Alle coureurs van de Talent Cup 600 zijn met flinke sprongen vooruit gegaan. Tijdens de tweede kwalificatie was dit al goed te zien, want de jonge talenten waren hun grenzen enorm aan het verleggen.

Hetgeen werd bevestig door scherpe tijden, die nu dichter bij elkaar komen te liggen en een drietal valpartijen van coureurs die de grens overschreden. In de race werd de vooruitgang verder duidelijk bevestigd. Christiaan Nobel lag zeven ronden aan kop, maar verloor zijn concentratie, waardoor Tessels hem in de Ruskenhoek voorbij kon gaan. Nobel bleef hem echter in de nek hijgen en werd met 02.736 seconden achter Wayne tweede. Derde over de finish kwam Jaco Boonen die een slechte start had, maar zich snel weer herstelde in de race.

In de middenmoot hebben de coureurs er seconden af kunnen rijden. Daardoor werden er hier en daar ook fouten gemaakt. Zoals door Rob Hartog. Hij schakelde voor de Geert Timmer bocht één versnelling te veel terug, met als gevolg dat hij in de grindbak belandde. Gelukkig kon hij er rijdend uit komen en de race vervolgen. Bij Daphne Hop liep het jammer genoeg iets slechter af. Zij maakte een fout in de Strubben. Door een flinke val op haar hoofd, kon ze niet meer verder rijden. Ze heeft een lichte hersenschudding, maar was wel weer aanspreekbaar na de wedstrijd.

Wayne Tessels merkt ook dat de andere coureurs sneller worden: “Door een slechte start kon ik pas als zevende door de eerste bocht komen. Ik moest echt even alle tandjes bij zetten om uiteindelijk aan te sluiten bij Christiaan. In de zevende ronde kon ik hem voorbij, maar echt makkelijk ging het niet. Het was een mooie race met meer competitie dan de vorige keer.” Christiaan Nobel voelde de hete adem van Wayne in zijn nek. “Ik voelde dat het er van ging komen, maar wanneer Wayne mij voorbij zou gaan wist ik niet. Toen hij mij in de Ruskenhoek inhaalde, kon ik goed bij hem blijven. Ik ben heel blij met mijn snelste tijd (1:47.535) en ik ga deze maand gebruiken om mijn conditie te verbeteren, zodat ik langer geconcentreerd kan blijven tijdens de race.”

De derde man van de Talent Cup 600, Jaco Boonen, had ook last van concentratieproblemen. “Mijn start was slecht. Ik moest in de bocht rechtop, waardoor ik pas later kon insturen. Toch kon ik als vierde doorkomen en werd het gat naar Christiaan kleiner. Toen Wayne mij voorbij ging, dacht ik aan te haken, maar ik verremde me. Daarna raakte ik mijn concentratie kwijt en ging het niet echt lekker meer. Toch ben ik weer zeer tevreden met mijn podiumplek!”

Uitslag: 1 Wayne Tessels (snelste tijd 1.46.793), 2 Christiaan Nobel (op 02.736), 3 Jaco Boonen (op 12.654), 4 Manuel Wienen (op 14.363), 5 Kevin van der Gulik (op 20.457), 6 Roy van Sambeek (op 20.852), 7 Mervyn Verploegen (op 29.349), 8 Mick Jansen (op 33.321), 9 Joël Wienen (op 34.296), 10 Jerry Duits (op 43.806), 11 Rob Hartog (op 48.364), 12 Dennis Verbeke (op 59.151), 13 Tommy Sentges (op 1:00.861), 14 Daphne Hop (DNF).

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?