Suzuki rijdt in 2011 MotoGP

Een van de grootste zorgen voor Dorna-baas Carmelo Ezpeleta is dat er te weinig teams zijn in de MotoGP. Dit probleem begon al aan het einde van 2008. Kawasaki liet toen weten dat zij niet de gewenste resultaten behaalden en last hadden van de financiële crisis. Via Hayate werd er voor één seizoen nog een tussenoplossing gevonden.

De situatie waarin Kawasaki toen verkeerde is te vergelijken met de huidige positie van Suzuki, dat volgens de geruchten Kawasaki’s voorbeeld zal volgen. Suzuki teammanager Paul Denning sprak dit echter tegen. Hij zegt honderd procent zeker te zijn dat Suzuki ook in 2011 actief zal zijn in de MotoGP.

Denning kon daarentegen niet bevestigen dat zijn team ook na 2011 in de MotoGP blijft, omdat dan de 1000cc-regel in werking treedt. Er zal voor 2012 een totaal nieuw model ontworpen moet worden, wat veel geld gaat kosten. Suzuki zal daarom waarschijnlijk de ontwikkelingen van de GSV-R stilzetten en in 2011 dus gebruikmaken van de motor van 2010. De 800cc-machine verder ontwikkelen zou voor het team alleen maar weggegooid geld zijn.

Deze maatregel heeft serieuze gevolgen voor Alvaro Bautista, die onder contract staat voor 2011. Het stopzetten van de ontwikkelingen zal het Rizla Suzuki team volgend seizoen namelijk op een nog grotere achterstand zetten. Loris Capirossi heeft er geen last van. Hij is zo teleurgesteld door het gebrek aan resultaten dit seizoen, dat hij inmiddels serieus aan het onderhandelen schijnt te zijn met Pramac Ducati. De geruchten gaan dat Toni Elias, de huidige leider in de Moto2 klasse, Capirossi in dat geval zal vervangen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?