2011 Triumph Sprint GT

Vijf jaar na de komst van de Sprint ST introduceert Triumph met de Sprint GT een nieuw model. De Sprint GT is, zoals je mag verwachten van een motor met deze benaming, meer gericht op het toeren. Bijzonder is echter dat de sportieve genen van de ST gebleven zijn. De Sprint GT vertrouwt nog steeds op de 1050cc driecilinder. In 2005 werd dit motorblok voor het eerst gemonteerd in de ST. Met de huidige 130 pk, bereikt na diverse modificaties aan de 1050, zit je in ieder geval niet om vermogen verlegen.

Praktische inzetbaarheid is echter de enige leidraad geweest bij de ontwikkeling van de GT. Dat blijkt onder andere uit de koffers met 31 liter capaciteit per stuk, het standaard ABS-systeem, de bagageruimte onder het zadel, het ingebouwde bagagerek met passagiershandgreep, de actieradius van 300 kilometer en de optionele topkoffer die naast bergruimte voor twee integraalhelmen ook een 12-volts aansluiting heeft.

De prijs van dit alles? 15.440 euro in Nederland, 13.940 euro in België.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?