vrijdag 19 april 2024

Absolute droommotorfietsen onder de hamer

De in het Verenigd Koninkrijk gevestigde online autoveiling Collecting Cars lanceerde in oktober 2018 online ’s werelds meest ongerepte collector cars. Tegen september 2019 was het bedrijf de 1 miljoen pond omzet (ongeveer 1,3 miljoen dollar) gepasseerd. De groei zette door en tot op heden heeft Collecting Cars bieders in meer dan 100 landen bediend en 223 miljoen pond aan verkopen (ongeveer 291 miljoen dollar) geregistreerd en zeldzame exoten geveild zoals de McLaren P1 uit 2015, die een online-only veilingplatform wereldrecord van $ 1.600.888 behaalde.

En nu, als gevolg van de toenemende vraag van gebruikers, dompelt het veilingplatform zijn digitale bereik in de wereld van motorfietsen met een focus op exotische superbikes. Collecting Cars lanceert zijn allereerste Superbike Sunday online veiling, die eindigt op 24 april. Het geeft verzamelaars de kans om te bieden op zeldzaamheden van meerdere OEM’s met een simpele klik vanuit huis.

Deze 1998 Honda RC30 is zeldzame, een van de 3.000 Honda’s geproduceerd voor World Superbike homologatie regels.

En er is voor ieder wat wils, waaronder zeldzame straat- en racemotoren van Aprilia, Bimota, BMW, Ducati, Honda, KTM, Magni, MV Agusta, Suzuki, en Triumph.

‘Hoewel we in 2019 begonnen met het aanbieden van alleen auto’s, diversifieerden we al snel naar veel meer, waaronder motoren en automobilia,’ aldus Collecting Cars-oprichter en CEO Edward Lovett. ‘We hebben al meer dan 200 motoren verkocht op Collecting Cars, maar ons eerste Superbike Sunday-veilingevenement laat echt de breedte en diepte van onze wereldwijde expertise zien. Er zijn een aantal ongelooflijk zeldzame machines met weinig kilometers waar liefhebbers over de hele wereld ongetwijfeld om zullen vechten.’

De tweetakt Suzuki RGV250R is moeilijk te vinden. Deze VJ2 uit 1990 is in indrukwekkende staat.

Denk aan een van de eerste kavels, een 2008 Ducati Desmosedici RR met 3.496 mijl. De RR is nr. 267 van de 1.500 geproduceerde modellen en is sinds 2012 niet meer op de weg geweest. De motor is in volledige race-configuratie. Ook onder de hamer komt een Honda VFR750R RC30 uit 1998, een van de 3.000 geproduceerde exemplaren om te voldoen aan de World Superbike-homologatieregels. De Honda is momenteel eigendom van Honda-specialist Rick Oliver. Er is ook een Yamaha RD500 YPVS Marlboro Special, een straatlegaal eerbetoon aan Kenny Roberts’ drievoudige 500cc-GP-winnende racer. Dit model heeft de afgelopen 15 jaar in een verwarmde opslag gestaan.

De Bimota Tesi 3D is een moderne motor die elke superbike fan kan appreciëren. Het is nr. 32 uit een serie van slechts 45 naakte ‘Edizione Finale’-Tesi 3D’s.

Andere zeldzame machines zijn:

  • 2002 Bimota Tesi 3D – Final Edition (32 van 45) met nul mijl
  • 2019 Triumph Rocket III TFC – Thornton Hundred custom
  • 1998 Magni Australië
  • 2001 Ducati MH900e
  • 2012 KTM RC8 R
  • 2020 MV Agusta Superveloce 800 Serie Oro
  • 1990 Suzuki RGV250R VJ2
  • 1999 Ducati 996 SPS
  • 1998 Yamaha YZF-R1
  • 1973 Ducati 750 Sport Z-Stripe

Collecting Cars zegt dat het debuut van de Superbike Sunday veiling ‘direct volgt op het Supercar Sunday evenement van vorige maand, dat 4,4 miljoen dollar opbracht, doordat 24 zorgvuldig geselecteerde voertuigen meer dan 1.200 biedingen genereerden op het online platform over een periode van zeven dagen’.

Voor meer informatie, bezoek Collecting Cars Sunday Superbike veiling.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen