Compromis procedure ombouw 25kW

Het bezwaar dat eerder door RAI Vereniging Afdeling GT is gemaakt tegen de voorstellen van RDW en het ministerie van Verkeer en Waterstaat voor de ombouw van het motorvermogen van motorfietsen naar 25 kW, heeft geleid tot een aangepast voorstel.

In het nieuwe voorstel wordt uitgegaan van de mogelijkheid om door middel van steekproeven te controleren of de ombouw op de juiste wijze is uitgevoerd en het voertuig voldoet aan de geldende eisen na de aangebrachte wijziging van de constructiesnelheid. 

De komende weken wordt een kosten-batenanalyse gemaakt om te bepalen of eventuele investeringen in de voor de steekproef noodzakelijke apparatuur te rechtvaardigen is. Het gaat dan vooral om eventuele investeringen in een vermogenstestbank. Er worden namelijk jaarlijks relatief weinig motoren omgebouwd naar 25 kW of weer terug.

Foto: ANP
 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.