De spraakmakende BMW S1000RR heeft de motorwereld al meerdere keren doen verbazen. De BMW ziet er niet alleen heel indrukwekkend uit, maar is ook nog eens behoorlijk snel en is te gebruiken op zowel het circuit als op de openbare weg. Amerikaan Brock Davidson zag echter nog een andere mogelijkheid met deze veelzijdige motor. Drag racing wel te verstaan.
Brock Davidson tunede de S1000RR met zijn bedrijf, Brock’s Performance. De aanpassingen aan de machine waren echter alleen een verlengde achterbrug, Brock’s uitlaat en aangepaste injectiemapping. Met andere woorden: de motor was al enorm snel van zichzelf.
De eerste keer dat Brock’s Performance hun creatie liet zien was op een AMA-conferentie met Ryan Schnitz (meervoudig AMA Dragbike-kampioen) als rijder. Het publiek was geschokt, de bijna standaard BMW zette de zeer sterke tijd neer van 8,49 seconden op de 400 meter. Bij de eindstreep bedroeg de snelheid ruim 250 kilometer per uur.
Volgens de Amerikaanse recordhouders-organisatie AMA was dit zelfs de snelste motor van de wereld in haar klasse. Dit was pas de eerste keer dat de motor voor drag racen werd gebruikt. Brock’s Performance had duidelijk de spijker op zijn kop geslagen.