donderdag 28 maart 2024

Ducati viert mijlpaal van 100.000 verkochte Scramblers met exclusieve zonnebril

Ducati viert de populariteit van de Scrambler na het bereiken van de mijlpaal van meer dan 100.000 nieuwe Scramblers op de weg sinds de lancering van het model in 2015.

Stukje geschiedenis. Op verzoek van de gebroeders Berliner, Ducati-importeurs voor de Verenigde Staten in de jaren 1960, ging de eerste Scrambler Ducati in productie in 1962. De Berliners wilden een model dat paste bij de smaak van Amerikaanse motorrijders. De productie eindigde in 1975.

Ducati Monster SP voegt high-spec onderdelen toe en vermindert gewicht

Ducati heeft veel verschillende interpretaties voorgesteld sinds de nieuwe Scrambler van 2015, waaronder de eerste Scrambler Ducati Icon in de versies Urban Enduro, Full Throttle, Street Classic en Classic, waaraan vervolgens de Mach 2.0, de Italia Independent limited edition, de Flat Track PRO, de Café Racer, de Desert Sled, de Sixty2 en de Icon Dark werden toegevoegd.

2018 Ducati Scramler Mach 2

De Scramble-familie wordt gecompleteerd door de nieuwste en modernere 1100 Tribute PRO, Urban Motard en Nightshift.

In de afgelopen maanden konden liefhebbers in Ducati Museum de geschiedenis van het merk en zijn motorfietsen herbeleven via de tijdelijke tentoonstelling ‘Scrambler 60th’. De expositie, die loopt tot eind september, vertelt de geschiedenis van Land of Joy en zijn werelden: design, lifestyle, customization, exploratie en zelfexpressie.

2015 Ducati Scrambler Icon

Om dit belangrijke jubileum en mijlpaal te vieren, heeft Scrambler Ducati samengewerkt met Carrera Eyewear, Officiel Partner van Ducati Corse, voor de Eyewear Collection. Er werd een iconische zonnebril gecreëerd in een beperkte oplage van slechts 60 stuks.

De stijl van de zonnebril weerspiegelt de Carrera esthetiek verrijkt met het Scrambler Ducati logo op het rechter glas. De afwerking is in de klassieke ‘62Yellow’ kleur.

De dubbele neusbrug draagt de Scrambler Ducati-handtekening en het logo ter ere van het 60-jarig bestaan van het merk staat op de rechterbrillenpoot. Dit alles verpakt in een exclusieve verpakking.

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen