Een ware elektrische superbike

Elektrische motoren introduceren is de trend van het moment. Naast de Brammo Empulse is er nu een andere elektrische motor uit de Verenigde Staten verschenen. De nieuwe milieuvriendelijke aanwinst heet ‘Roehr eSuperbike’ en doet qua uiterlijk nog het meest denken aan de Ducati Desmosedici.

Deze elektrische motor is te verkrijgen in drie verschillende modellen: de eSupersport (met een enkele motor), de eSuperbike en de eSuperbike RR (die gebruik maken van een dubbele motor). Het eSupersport model weegt 170 kilo en heeft 48 pk met 142 Nm koppel. De eSuperbike en de eSuperbike RR modellen hebben 96 pk en een koppel van 285 Nm . De Öhlins vering en de Brembo remmen maken het verschil bij de RR. Het Roehr eSupersport model is een duidelijk minder felle motor, terwijl de RR-versie gemaakt is om te racen.

Er zijn helaas een aantal nadelen aan deze elektrische motoren. Ten eerste is het nog niet duidelijk of het Hyosung-chassis en het 650cc straatmotor-chassis, in combinatie met deze elektrische motor, geschikt is om mee te racen. Ten tweede weet men niet zeker hoe ver je kunt rijden met een eSuperbike, aangezien de hoeveelheid energie die de batterij vasthoudt, lager wordt naarmate de batterij ouder wordt. En tenslotte is er dan nog de prijs. De gesuggereerde prijs voor een eSupersport model is net over de 13.000 euro, maar de prijs kan oplopen tot 27.000 euro's voor de eSuperbike RR.
 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.