EICMA > CR&S DUU Concept UPDATE

Het CR&S-logo is een acroniem voor Cafe Racers & Superbikes en dat is precies waar het bedrijf van Roberto Crepaldi zich mee bezig houdt; het handmatig bouwen en customizen van de meest waanzinnige motoren. CR&S was in het verleden ook nauw betrokken bij de ontwikkeling van de revolutionaire Britten V1000 Superbike-racer, maar na het overlijden van John Britten werden alle race-activiteiten daar stopgezet.

Sindsdien is het bedrijf zich meer en meer gaan specialiseren in de bouw van one-off specials zoals het DUU-prototype dat op de EICMA werd gepresenteerd. De DUU is uitgerust met een 1916cc S&S X-wedge v-twin motorblok en wordt te koop aangeboden voor een slordige 20.000 euro (afhankelijk van de opties die je er op wil laten monteren). Exclusiviteit gegarandeerd, want van dit model worden slechts een twaalftal exemplaren gebouwd.

UPDATE 13 oktober 2010, 15h16
Het heeft even geduurd, bovenstaand bericht dateert van zaterdag 14 november 2009,  maar eindelijk is het zover. De CR&S DUU gaat in productie! Er komen twee versies: een mono- en een biposto. Oftewel, ééntje waar niemand achterop kan en eentje waar minimaal ruimte is voor een duopassagier. Er zijn inmiddels al ruim 130 orders geplaatst. CR&S heeft daarom besloten om meer dan twaalf DUU’s te gaan maken.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.