EICMA > Diavel ook in carbon-versie leverbaar

Het middelpunt van de zojuist afgeronde Ducati-persconferentie was zonder twijfel de presentatie van de nieuwe Ducati Diavel. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het vlaggenschip van Borgo Panigale wordt leverbaar in twee versies: de gewone variant en de carbon-editie (zie foto boven) met speciaal bewerkte Marchesini wielen.

Beide modellen worden standaard geleverd met ride-by-wire, ABS, het Ducati Traction Control systeem en de Ducati Riding Modes, waarmee je gemakkelijk de mapping kunt instellen. Zoals al eerder te lezen was op MOTOR.nl is het maximaal aantal pk dat uit het Testastretta 11º blok komt 162. Het maximaal aanwezig koppel bedraagt 127.5 Nm. De weegschaal stopt bij 207 kilogram. Althans, wanneer de carbon versie gewogen wordt. De gewone variant is een paar kilo zwaarder.

Claudio Domenicali, algemeen manager van de Ducati Motor Holding, verzorgde de presentatie van de Diavel. Volgens Domenicali moet de 'duivel' ondanks zijn indrukwekkende verschijning net zo licht en wendbaar zijn als de andere Ducati´s. Dit komt mede door de speciaal voor de Diavel ontwikkelde 240 millimeter brede achterband.

Foto’s Diavel carbon

Foto’s gewone Diavel

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?