EICMA > Nog meer Honda-nieuws

CBR600F
De Honda CBR600F pakt de draad op van een populaire serie sportmachines, waarvan in 1987 de eerste generatie verscheen. Controle is de insteek bij de machine die op de EICMA zijn rentree maakt. Een motorfiets die aantoont dat prestaties niet louter worden bepaald door vermogen, maar door de manier waarop de berijder met die pk’s kan omgaan. Dus heeft Honda bij de CBR600F veel aandacht gegeven aan zitpositie, stijfheid van frame en de wielophanging. De viercilinder in lijn krachtbron stamt af van de CB600F Hornet. Het maximumvermogen is 102 pk. Voor een goede handeling van de motorfiets is het blok centraal in het nieuwe gegoten aluminium Mono-Backbone-frame geplaatst. De CBR600F is standaard uitgerust met het Combined ABS-remsysteem.

SW-T600
De Honda SW-T600 is een toevoeging aan Honda’s line-up van zware motorscooters. De SW-T600 is gebaseerd op de SW-T400, maar in tegenstelling tot deze laatste is hij voorzien van een (582 cc) onderhoudsarm tweecilinderblok met een vermogen van 51 pk. Onder het zadel zit een opbergvak dat groot genoeg is voor twee helmen. De SW-T600 is standaard uitgevoerd met een combined ABS-remsysteem. Elektronische benzine-injectie en een katalysator zorgen ervoor dat de scooter voldoet aan de Euro3-emissienorm.

SH300i
De Honda SH300i is gericht op stadsvervoer, voorzien van een ééncilinder motorblok met 27 pk. Voor het afremmen zorgt het gecombineerde remsysteem dat standaard geleverd wordt met ABS. De SH300i heeft volledig nieuw plaatwerk, een met leder bekleed zadel, nieuwe 16-inch aluminiumwielen en een verbeterde wielophanging.

CB600F Hornet
Honda’s CB600F Hornet is op details onder handen genomen. Bijvoorbeeld een iets hogere en slankere achterzijde en nieuwe kleuren, zoals parelmoer geel en parelmoer wit. Ook nieuw zijn de koplamp en het instrumentarium met digitale toerenteller.

CB1000R
De Honda CB1000R heeft een dikker aluminium stuur en nieuwe driehoekige koplampen met een led-stadslicht. De achterkant van de buddy is gestroomlijnder en korter. Een designelement waarbij Honda zich onder meer heeft laten inspireren door de MotoGP-machine. Al moet je daar wel echt goed voor kijken…

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?