Vier jaar geleden is de Honda CB600F Hornet qua techniek flink onder handen genomen. In 2009 werd hij verder aangepast met verstelbare vering. Dus was het nu tijd voor het uiterlijk. Met andere woorden: technisch is er niets veranderd aan de Hornet die Honda deze keer introduceert, maar hij ziet er wel een stuk vlotter uit.
Laten we vooraan beginnen. De neus van de Hornet heeft een geheel ander aanzicht gekregen door de nieuwe koplamp met multireflector, die is voorzien van een enkele lamp met een dubbelfunctie. Hij heeft een totaal andere behuizing gekregen. In de lichtunit is tevens het nieuwe dashboard geïntegreerd. Met daarin een digitale snelheidsmeter, een balk waarin het toerental wordt gepresenteerd, twee tripmeters, een benzinemeter en een uurwerk.
Dat is allemaal redelijk goed afleesbaar, maar op een naakte fiets als deze wordt het zicht op het informatiepaneel wel een stukje minder als er allemaal regendruppels op blijven liggen. De vorm van de tank met een inhoud van 19 liter is gelijk gebleven. Daaronder zit nog steeds de breedgeschouderde vierpitter die behoorlijk bijdraagt aan het sportieve uiterlijk van de horzel. Om die stoere look te accenturen is voor het model 2011 de achterkant flink afgeslankt. Met de hogere en smallere kont is geprobeerd nog meer optische snelheid in het ontwerp te brengen.
Vanaf nu is de CB600F verkrijgbaar in drie kleuren. Zwart was er al en is er nog steeds. Nieuw zijn de kleuren Pearl Sprint Yellow en Pearl Cool White. Vooral in wit ziet de nieuwe telg van Honda er bijzonder stralend uit. Maar genoeg gepraat, tijd voor bewegende beelden en snel!