Volgens Dunlop is het dé ultieme circuitband; de nieuwe GP Racer. Dat is niet zo vreemd dat ze dit van hun eigen band vinden maar het zou nog wel eens zo kunnen zijn ook. Het begeleidend schrijven bevat alvast een paar goede argumenten, dus waarom zou het niet waar zijn? De GP Racer is gemaakt voor de top end circuitcracks, net een niveau onder de Grand Prix teams die met het handgemaakte spul rijden. Dat is niet zomaar hoog niveau, dat is bizar hoog. Eenieder die het zich net niet kan veroorloven kan voortaan kiezen voor de GP Racer, zowel in slickuitvoering als met profiel.
Alle technologie die Dunlop in haar handgemaakte banden steekt heeft zijn weg gevonden in de D211, die door serieproductie zomaar even snel 100 euro goedkoper is. De Jointless belt en MultiTread technologie maken het mogelijk met superlage bandenspanning te rijden voor optimale grip en daardoor lagere rondetijden.
De band is leverbaar in de maten 120/70-17, 180/55-17, 190/55-17 en 200/55-17 in drie compounds. En om het af te maken is de profielband gewoon goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.