GP-sloffen

Volgens Dunlop is het dé ultieme circuitband; de nieuwe GP Racer. Dat is niet zo vreemd dat ze dit van hun eigen band vinden maar het zou nog wel eens zo kunnen zijn ook. Het begeleidend schrijven bevat alvast een paar goede argumenten, dus waarom zou het niet waar zijn? De GP Racer is gemaakt voor de top end circuitcracks, net een niveau onder de Grand Prix teams die met het handgemaakte spul rijden. Dat is niet zomaar hoog niveau, dat is bizar hoog. Eenieder die het zich net niet kan veroorloven kan voortaan kiezen voor de GP Racer, zowel in slickuitvoering als met profiel.

Alle technologie die Dunlop in haar handgemaakte banden steekt heeft zijn weg gevonden in de D211, die door serieproductie zomaar even snel 100 euro goedkoper is. De Jointless belt en MultiTread technologie maken het mogelijk met superlage bandenspanning te rijden voor optimale grip en daardoor lagere rondetijden.

De band is leverbaar in de maten 120/70-17, 180/55-17, 190/55-17 en 200/55-17 in drie compounds. En om het af te maken is de profielband gewoon goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.