Na een succesvolle ontvangst van de uiterst speciale RSV4 Factory APRC SE en het vervolg daarop in de vorm van de Dorsoduro 1200 heeft Aprilia nu wijselijk besloten het APRC systeem door te voeren naar de standaard RSV4. Oftewel, het superduper hightech electronisch gestuurde digitale toverstokje wordt voortaan ook leverbaar voor andere modellen van Aprilia.
Voorlopig eerst de RSV4, maar het zou ons niets verbazen als Aprilia hierna ook andere motoren uit gaat voeren met een al dan niet uitgeklede versie van het electronische beschermengeltje. Het APRC omvat meerdere zaken; tractiecontrole, wheelie control, launch control, wat wil je nog meer. ABS zal binnen afzienbare tijdook wel leverbaar worden, al weet je dat met Italianen en hun racegenen maar nooit. Het systeem werkt volgens de kenners al een stuk beter dan het vergelijkbare tractiecontrolesysteem van BMW. En dat dus voor een nog steeds redelijk concurrerende prijs.
Over BMW gesproken, dit merk heeft besloten een gelimiteerde replica uitgave te maken van de motor waar Ayrton Badovini het Superstock 1000 kampioenschap mee heeft gedomineerd. Daarvoor krijg je een motor in replicakleurstelling en voorzien van enkele mooie goodies als een uitlaatsysteem, remschakelset, carbondelen en noem maar op. Kost wel 27.000 euro en hij is alleen in Italië te koop. Maar dan heb je ook wat.