Mini gaat vreemd UPDATE

Een elektrisch aangedreven, geluidsarme scooter waarmee stadskilometers CO2-vrij afgelegd kunnen worden. Deze wereldprimeur, in de vorm van de Mini Scooter E Concept, is te zien tijdens de Autosalon van Parijs (29 september t/m 17 oktober 2010). Hoewel het natuurlijk een tweewieler is, zijn er duidelijke herkenpunten van de vierwielers te herkennen. Zo doen de knipperlichten denken aan de Mini. Voor de verchroomde afwerkingdetails, markant gespoten achteruitkijkspiegels en drukknoppen op het stuur geldt hetzelfde.

De Mini Scooter E Concept wordt aangedreven door een compacte elektromotor die is geïntegreerd in het achterwiel. Aan boord van de scooter bevindt zich een automatisch oprolbaar laadsnoer waarmee de lichtgewicht lithium-ion-accu opgeladen kan worden op elk stopcontact. Door de adapter kan de telefoon dienen als ‘contactsleutel’, maar ook als display en bedieningselement. Zodra de gebruiker zijn smartphone inplugt en inschakelt, is de Mini Scooter E Concept klaar om te vertrekken. Via een speciaal ontwikkelde helm, met ingebouwde koptelefoon, microfoon en Bluetooth kun je veilig communiceren.

De Center Rail is een ander belangrijk element van het groene concept. Aan deze speciale rail kan bijvoorbeeld een helm- of een parapluhouder, een beschermhoes tegen de regen of een zonnebrillenkoker bevestigd worden. In Parijs presenteert Mini twee versies. Het gele exemplaar verwijst met zijn design naar de E, de elektrisch aangedreven MINI waarvan 600 exemplaren in diverse wereldsteden aan praktijktests onderworpen worden. De variant in British Racing Green refereert aan het raceverleden en het sportieve karakter van de Cooper.

UPDATE 24-10-2010, 12.45 uur

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.