Moto Guzzi geeft blik in toekomst

Tijdens de jaarlijkse internationale dealerconventie in Monte Carlo trok Piaggio het doek van twee prototypen: de nieuwe Moto Guzzi California (foto boven) en de Scrambler (onder). Beide modellen laten duidelijk zien welke richting Moto Guzzi in zal slaan.

De restyling van de California versterkt de uitstraling van de krachtbron en vergroot het comfort van het forse zadel en de grote tank. Deze past netjes rond de cilinderunit en geeft zicht op de nieuwe cilinderkopafdekkingen. Alle technische componenten, wielen, remmen en ophanging, zijn nieuw, waardoor de California ook technisch klaar is om deel uit te maken van de nieuwe generatie Moto Guzzi’s.

Meer klassiek is het Moto Guzzi V7 Scrambler prototype, dat is geconstrueerd op het frame van de V7 Classic en voorzien van een 750cc small-block motor. Chromen afwerking, spaakwielen en sportbanden resulteren in een motorfiets die in de jaren zestig zou zijn gekwalificeerd als een ‘Regolarità’ model, zoals de beroemde 175 Lodola.

Deze Scrambler heeft overeenkomstige stijlkenmerken zoals de lage koplamp en het geïntegreerde instrumentenpaneel. Ook het uitlaatsysteem met zijn twee hooggeplaatste silencers is een mooi voorbeeld hiervan.

Nog niet bekend is wanneer beide modellen in serieproductie zullen gaan.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?