Tijdens de jaarlijkse internationale dealerconventie in Monte Carlo trok Piaggio het doek van twee prototypen: de nieuwe Moto Guzzi California (foto boven) en de Scrambler (onder). Beide modellen laten duidelijk zien welke richting Moto Guzzi in zal slaan.
De restyling van de California versterkt de uitstraling van de krachtbron en vergroot het comfort van het forse zadel en de grote tank. Deze past netjes rond de cilinderunit en geeft zicht op de nieuwe cilinderkopafdekkingen. Alle technische componenten, wielen, remmen en ophanging, zijn nieuw, waardoor de California ook technisch klaar is om deel uit te maken van de nieuwe generatie Moto Guzzi’s.
Meer klassiek is het Moto Guzzi V7 Scrambler prototype, dat is geconstrueerd op het frame van de V7 Classic en voorzien van een 750cc small-block motor. Chromen afwerking, spaakwielen en sportbanden resulteren in een motorfiets die in de jaren zestig zou zijn gekwalificeerd als een ‘Regolarità’ model, zoals de beroemde 175 Lodola.
Deze Scrambler heeft overeenkomstige stijlkenmerken zoals de lage koplamp en het geïntegreerde instrumentenpaneel. Ook het uitlaatsysteem met zijn twee hooggeplaatste silencers is een mooi voorbeeld hiervan.
Nog niet bekend is wanneer beide modellen in serieproductie zullen gaan.