In navolging van het Road Safety Action Programme 2011-2020 van de Europese Commissie studeert de in de ACEM verenigde motorindustrie op nieuwe initiatieven om de veiligheid onder gemotoriseerde tweewielers te verbeteren. Dit meldt de RAI Vereniging.
Onder de vlag van ACEM zullen de verenigde Europese motor- en bromfietsfabrikanten een advertentiecampagne ontwikkelen om veiligheid en sociaal verantwoord gedrag onder motor-, scooter- en brommerrijders te stimuleren. Hiermee onderschrijft ACEM het Road Safety Action Programme 2011-2020 van de Europese Commissie, waarin een sterke focus wordt gelegd op de bescherming van kwetsbare verkeersdeelnemers.
Voor nieuwe reclamecampagnes hebben de fabrikanten besloten tot een vrijwillig verbod op advertenties die ‘agressieve rijstijlen en afbeeldingen van onveilig rijgedrag’ op openbare wegen portretteren. Stefan Pierer, voorzitter van ACEM en CEO van KTM stelt dat motorfabrikanten via communicatie en marketing een significante rol spelen kunnen spelen in de verbetering van de verkeersveiligheid.
“Met deze gezamenlijke afspraken over het PR-beleid binnen onze sector kunnen we als fabrikanten een bijdrage leveren aan een gedragsverandering van onze klanten, en ze bewuster maken van hun eigen gedrag en de mogelijke gevaren.”
Foto: ANP