Nieuw > Harley-Davidson Blackline

Zojuist heeft Harley-Davidson de eerste foto’s plus bijbehorende informatie van de Blackline vrijgeven. Kenners zien het meteen, het gaat hier om een volledig gestripte Harley-Davidson Softail. Het oude kleurenpatroon en chroom is verruilt voor een compleet ander uiterlijk.

Hoewel de Blackline letterlijk tot de wettelijke limiet is gestript, is het toch een echte Harley. Zo is het achterspatbord ‘hoog’ maar sluit het toch aan op de 144 mm band. Ook de zwarte velgen met chromen spaken dragen hier aan bij. De compacte koplamp en snelheidsmeter zijn verborgen in de brede FX voorkant.

In het frame hangt een Big Twin motorblok dat in zwart en zilver is uitgedost met daarboven een nieuw vormgegeven brandstoftank. Aan boord van de Blackline omklemt de berijder het frame op het laagste duozadel dat ooit door Harley-Davidson werd gemaakt. Het nieuwe, hoge Split Drag stuur moet volgens het persbericht lekker in de knuisten liggen.

Het Softail rijwielgedeelte is voorzien van een gedempte achtervering door gebruik te maken van horizontaal geplaatste schokdempers die onder de aandrijflijn onzichtbaar gemonteerd zijn. Hoewel de swingarm is vormgegeven als een hardtail, heeft de Blackline toch echt moderne vering. Het Twin Cam 96Bmotorblok met balansassen is stijf in het rijwielgedeelte opgehangen.

Wat zit er allemaal op? Een overzicht.
– Het blok is afgewerkt met een glanzend zwarte poedercoating op de kleppendeksels, het carter, het deksel van de primaire aandrijving, het koppelingsdeksel en het transmissiedeksel. De cilinders zijn voorzien van een zilveren poedercoating met machinaal vervaardigde accenten. Het koppelingsdeksel en distributiedeksel zijn verchroomd.

– Stijf opgehangen Twin Cam 96B V-Twin motorblok (met balansassen en sequentiële elektronische injectie) dat een piekkoppel van 125 Nm bij 3250 toeren per minuut levert.-

– 6-versnellingen Cruise Drive transmissie.

– Ovaal luchtfilterdeksel in glanzend chroom.

– Rijwielgedeelte en swingarm met Black Denim poedercoating.

– Aluminium wielen met zwart geanodiseerde velgen. Het voorwiel is 21 x 2.15 inches en het achterwiel 16 x 3 inches. Dunlop D402 banden, MH90-21 voor het voorwiel en MU85B16 voor het achterwiel.

– FX voorkant met zwart gepoedercoate kroonplaten en zwart gespoten onderste voorvorkpoten.

– inwendig bedraad Split Drag stuur dat direct op de bovenste kroonplaat is gemonteerd.

– De asymmetrische 18,9 liter Softail brandstoftank is clean aan de linkerkant en is aan de rechterkant voorzien van een tankdop met laag profiel. Het gegoten Blackline bekledingspaneel dat zich uitstrekt over het midden van de brandstoftank is net hoog genoeg om de hardware van de brandstofpomp te bedekken.

– Op een kroonplaat gemonteerde analoge snelheidsmeter die tevens uitgerust is met controlelampjes. Het LCD-scherm op de snelheidsmeter geeft een brandstofniveaucontrolelampje en de "resterende kilometers" weer.

– Bobber-stijl achterspatbord met rem-, achter- en knipperlichten in een zwarte behuizing en een nieuwe kentekenplaathouder met geïntegreerde kentekenplaatverlichting die op de onderste rand van het spatbord is gemonteerd.

– De ruw gesmede steunen van het achterspatbord zijn afgewerkt met een Black Denim poedercoating.

– Diep tweedelig zadel met duozit. De beladen zadelhoogte is 660mm, het allerlaagste duozadel van Harley-Davidson. De opening tussen de neus van het zadel en de brandstoftank toont de bovenkant van het frame.

– 146 mm diameter koplamp met een zwarte, glanzende koplampbehuizing.

– Gepolijste vooruitgezette steunen en pedalen voor rem en versnelling.

– Over/under chromen shotgun uitlaat.

– Beveiligingspakket met anti-blokkeerremsysteem en een intelligent beveiligingssysteem.

De prijs volgt later. Binnenkort wordt ook duidelijk wanneer de nieuwe Harley in de showroom staat.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?