Nieuwe startbocht in Gemert

Zo lang als er in Gemert wedstrijden voor het Open Nederlands kampioenschap worden verreden, vliegen de coureurs na de start door een supersnelle S-bocht. De coureurs die in het midden achter het starthek staan, kunnen ongeveer in een rechte lijn door deze S-bocht knallen. Alle anderen moeten in de remmen. Dat dat niet altijd goed gaat is te voorspellen maar tot grote ongelukken is het gelukkig nooit gekomen.

Wanneer zondag 13 maart de motoren achter het hek vandaan stormen, zal iedereen echter in de remmen moeten. De coureurs gaan niet langer rechtdoor bij de start maar draaien met een bocht van 180 graden het binnenterrein op om dat terrein vervolgens via een bult weer meteen te verlaten en het bos in te rijden. Pas in de tweede ronde worden de lussen en de schansen van het binnenterrein in het parcours opgenomen.

De start in Gemert is aangepast op advies van Leon Giesbers, oud-crosser en nu verbonden aan de KNMV. MAC St. Christoffel voorzitter Carel van Heugten: “In het begin zag ik deze verandering niet zo zitten maar als het de veiligheid ten goede komt ben ik de laatste die er iets van zal zeggen. Verlopen de starts goed dit jaar dan blijft het zo in de toekomst. En mocht het niet blijken te werken dan is de oude situatie snel weer te herstellen.”

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.