Overleg motocrossgeluid met KNMV en MON

Het overleg met KNMV en MON was nodig om enerzijds te onderstrepen en te bevestigen dat de industrie het terugdringen van geluidsoverlast een belangrijk onderwerp vindt, en anderzijds om helder te maken dat internationaal geldende normen en afspraken niet op lokaal niveau terzijde kunnen worden geschoven.

Belangrijk hierbij is het gegeven dat de 94dB-norm is gebaseerd op een zogenaamde dynamische meting en dat de fabrikanten werken met een statische meting. De relatie tussen deze twee meetmethoden moet op korte termijn helder zijn. Daardoor ontstaat er voor alle betrokkenen een werkbare situatie, die geen afbreuk zal doen aan het terugdringen van het teveel aan geluid. Op korte termijn zal hiervoor een speciale testdag worden georganiseerd.

Beide sportbonden blijven de norm van 94 dB(A) hanteren. Zonder deze geluidsreductie is het voor een aantal accommodaties onmogelijk om het circuit nog open te houden.

Foto: ANP

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.