Poll > Gewichtslimiet SBK

Het is een rare wereld, het wereldje van het WK Superbike. Nu de eerste races verreden zijn, komen onder de liefhebbers en op vele forums de discussies fel op gang over de ongelijke gewichtslimiet voor twee- en viercilinders. Simpel gezegd komt het erop neer dat tweepitters 200 cc meer hebben (met restrictors) omdat ze het qua vermogen niet kunnen bijbenen met de vierpitters.

Daaraan is wel toegevoegd dat ze een drie kilo hogere gewichtslimiet krijgen. Hiertoe is besloten omdat de viercilinders tijdens de eerste races van dit seizoen een te groot puntenverschil hadden ten opzichte van de tweecilinders. Op zich klinkt het allemaal technisch uiterst uitgekiend, maar de discussie is nu dat het opvallend is dat die regels juist zijn ingevoerd op een moment dat Ducati –de enige tweecilinder in het veld – niet mee kon komen. Het lijkt er dus op de Ducati een voortrekkersrol geniet en dat zou een kwalijke zaak zijn natuurlijk. De meningen zijn zwaar verdeeld, hoe denk jij erover?

A. Technisch gezien is het eerlijk
B. Ducati wordt voorgetrokken
C. Het maakt mij niet uit
D. Appels en peren
E. De beste rijder wint nog op een Solex

Wij zijn benieuwd!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.