Het is een rare wereld, het wereldje van het WK Superbike. Nu de eerste races verreden zijn, komen onder de liefhebbers en op vele forums de discussies fel op gang over de ongelijke gewichtslimiet voor twee- en viercilinders. Simpel gezegd komt het erop neer dat tweepitters 200 cc meer hebben (met restrictors) omdat ze het qua vermogen niet kunnen bijbenen met de vierpitters.
Daaraan is wel toegevoegd dat ze een drie kilo hogere gewichtslimiet krijgen. Hiertoe is besloten omdat de viercilinders tijdens de eerste races van dit seizoen een te groot puntenverschil hadden ten opzichte van de tweecilinders. Op zich klinkt het allemaal technisch uiterst uitgekiend, maar de discussie is nu dat het opvallend is dat die regels juist zijn ingevoerd op een moment dat Ducati –de enige tweecilinder in het veld – niet mee kon komen. Het lijkt er dus op de Ducati een voortrekkersrol geniet en dat zou een kwalijke zaak zijn natuurlijk. De meningen zijn zwaar verdeeld, hoe denk jij erover?
A. Technisch gezien is het eerlijk
B. Ducati wordt voorgetrokken
C. Het maakt mij niet uit
D. Appels en peren
E. De beste rijder wint nog op een Solex
Wij zijn benieuwd!