Benelli Imperiale 400 – Eerste test

Charmeren kun je leren Of het een oude of een nieuwe-oude Benelli is. Iedere retro-eigenaar wordt belast met de taak een spervuur aan dergelijke vragen te ontwijken, dan wel te beantwoorden. Toch lijkt de Benelli Imperiale 400 keizerlijk bedeeld wat dit soort interessepeilingen betreft. Bij geen enkele andere test met een Triumph Bonneville, Kawasaki W800 of ander vergelijkbaar retro-materiaal werd zo vaak naar de bloedlijn van de motor in kwestie gevraagd als bij de Benelli Imperiale 400. Het uiterlijk staat dan ook als een huis – met joekels van oranje pinkers, die lange sigaarvormige demper, het geveerde zadel en de dubbele klokken aan ...

Doorgaan met lezen?

Dit artikel is alleen voor onze abonnees. Om verder te lezen dien je een abonnement op MotorNL Digitaal of MOTO73, Promotor of Classic & Retro te hebben. Heb je al een abonnement? Dan kun je hier inloggen.

Nog geen abonnement?

Vanaf €2,99 per maand kun je alles lezen van MOTO73, Promotor en Classic & Retro.

Klik hier en start nu met lezen

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL