maandag 15 juli 2024

Techniek & How To

premiumMotorrijden in noodweer: Pompen of verzuipen

Het weer wordt steeds extremer. We hebben te maken met wolkbreuken, onweersbuien, overstromingen en windhozen. Als je het aan zien komen, kun je thuisblijven...

premiumTechniek tweetakt met kleppen: kan dat wel?

In maart plaatste Motor.nl een binnengekomen bericht over een nieuwe tweetaktmotor, waar Suzuki een patent op zou hebben aangevraagd. Al gauw sloeg de twijfel...

premiumMrGPS: hoe werk je met de nieuwe planner van TomTom?

In de vergelijking tussen Garmin en TomTom blinkt TomTom uit in eenvoud. Oké, er zijn minder mogelijkheden, maar het werkt allemaal een stuk makkelijker....

premiumTechniek Öhlins Smart EC3: schakelen tussen jouw dempinginstellingen

De Honda CBR1000RR-R Fireblade SP is uitgerust met de derde generatie van Öhlins smart EC3-vering. Daarmee kun je de demping via het dashboard instellen. Vering...

premiumLekkerder rijden op de WL-modellen: aanpassen carburateur en cilinderkoppen

Harley-Davidson heeft lange tijd (t/m 1965) gebruik gemaakt van de Linkert & Langsenkamp carburateurs op de verschillende modellen motoren. Voor die tijd waren het...

premiumTechniek comfortabel motorrijden #2: omgevingsfactoren

Comfort heeft niet alleen te maken met zadels en veerfrequenties. Er spelen ook omgevingsfactoren mee, zoals klimaat, geluid en fitheid. Daar gaan we in...

premiumSchakelprobleem EVO versnellingsbak: gebroken veertje

De 5-versnellingsbakken van de Evolution modellen zijn eigenlijk beresterk en oer-betrouwbaar. Ze zijn nu inmiddels wat ouder en dan raken onderdelen wel eens versleten....

premiumTechniek comfortabel motorrijden #1: zitcomfort

Motorrijden is avontuur en bij avontuur hoort een beetje afzien. Maar niet te veel, want het moet wel leuk blijven. Motorfabrikanten doen er daarom...

Laatste Artikelen