CFMOTO heeft het V4 SR-RR Prototype voorgesteld, een studiemodel dat de volgende stap moet vormen in de ontwikkeling van de Chinese fabrikant richting het topsegment van de sportmotoren.
Nieuw V4-blok
De motor wordt aangedreven door een nieuw ontwikkeld V4-blok van 997cc. Volgens CFMOTO is het motorblok ontworpen om meer dan 210 pk te leveren, met een topsnelheid van circa 300 km/u. De vermogen-gewichtsverhouding ligt onder de 1 kg per pk.
Elektronica en vering
De V4 SR-RR beschikt over een nieuwe elektronische architectuur die de aansturing van motor en rijhulpsystemen moet verbeteren. De actieve elektronische vering past zich automatisch aan de rijomstandigheden aan.
Uitlaatsysteem
Het prototype is uitgerust met een volledig titanium Akrapovič-uitlaatsysteem, dat voldoet aan de Euro 5+-norm. CFMOTO benadrukt dat het systeem is ontwikkeld om de prestaties en het geluid van het nieuwe V4-blok te optimaliseren. Verdere info over het prototype ontbreekt. We zijn benieuwd hoe snel CFMOTO hiermee op de markt zal komen. Gokje? Minder dan een jaar.


