donderdag 11 september 2025

De QJMOTOR SRK 921 RR: hoe QJMOTOR de supersports uitdaagt

We hebben er een interessante nieuwkomer bij met de QJMotor SRK 921 RR, een supersportmotor die de aandacht trekt door zijn ambitieuze specificaties en competitieve prijsstelling. De Chinese fabrikant, onderdeel van het grotere Geely Holding Group, heeft met dit model duidelijk de intentie om een serieuze speler te worden in het Europese supersport segment, een terrein dat traditioneel wordt gedomineerd door Japanse en Italiaanse merken.

De SRK 921 RR vertegenwoordigt een belangrijke stap voor QJMotor, dat steeds meer naamsbekendheid krijgt in Europa. Met een duidelijke focus op prestaties en premium componenten, positioneert deze motorfiets zich als een betaalbaar alternatief voor gevestigde sportmotoren, zonder daarbij concessies te doen aan technische specificaties.

Meld je aan voor het QJMOTOR-testevent op 23 september in IJsselstein

Hybride fame

In het hart van de SRK 921 RR huist een viercilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 921cc. Deze krachtbron levert een indrukwekkende 127,9 pk (94 kW) bij 10.000 tpm, wat hem in het middensegment van de supersport categorie plaatst. Het maximumkoppel van 96,5 Nm wordt bereikt bij 8.500 tpm, wat belooft voor een soepele vermogensafgifte in het middengebied.

Het onderstel bestaat uit een hybride fame van aluminium, dat qua design sterke overeenkomsten vertoont met frames van MV Agusta, wat geen toeval is gezien de samenwerkingsverbanden tussen de merken binnen de Geely groep. De wielophanging wordt verzorgd door volledig instelbare Marzocchi componenten, terwijl de remmen van Brembo komen, inclusief hoogwaardige Stylema remklauwen aan de voorzijde die aangrijpen op 320mm schijven. Aan de achterkant vinden we een enkele schijf van 260mm.

Geavanceerde elektronica

QJMotor heeft bij de SRK 921 RR duidelijk ingezet op moderne technologie, uitgerust met een indrukwekkend pakket aan elektronische hulpsystemen. De motorfiets beschikt over ride-by-wire, tractiecontrole, bochtgevoelige ABS van Bosch (ondersteund door een zesassige IMU), een bidirectionele quickshifter en een slipper-koppeling. De rijder kan kiezen uit drie rijmodi: Normal, Rain en Sport, waarmee de motorkarakteristiek aan verschillende omstandigheden kan worden aangepast.

Het instrumentenpaneel bestaat uit een modern TFT-kleurenscherm dat alle relevante informatie duidelijk weergeeft en via bluetooth verbinding kan maken met een smartphone voor extra functionaliteit. Deze elektronische suite plaatst de SRK 921 RR op hetzelfde niveau als veel duurdere Europese en Japanse concurrenten.

Italiaanse invloeden

Qua vormgeving vertoont de SRK 921 RR onmiskenbare invloeden van Italiaanse sportmotoren, met scherpe lijnen en een agressieve houding. De dubbele koplampen, de slanke achterkant en de geïntegreerde winglets geven de motorfiets een moderne uitstraling die past bij zijn sportieve ambities.

De ergonomie is zoals verwacht bij een supersport: een voorwaarts leunende rijpositie met relatief hoge voetsteunen en een laag stuur. Het zadel bevindt zich op een hoogte van 830 mm, wat voor de meeste rijders goed toegankelijk zou moeten zijn, al blijft de zitpositie gefocust op sportief rijden in plaats van langdurig comfort voor toerritten.

Interessant alternatief

De QJ Motor SRK 921 RR wordt in Nederland aangeboden voor een adviesprijs van €15.499, wat hem positioneert als een interessant alternatief voor gevestigde merken. De scherpe prijsstelling in combinatie met de hoogwaardige componenten en uitgebreide elektronische uitrusting zou de SRK 921 RR aantrekkelijk kunnen maken voor rijders die op zoek zijn naar prestaties en moderne technologie zonder de premium die vaak met Europese merken gepaard gaat.

De SRK 921 RR staat sinds kort op de website. Het merk breidt zijn aanwezigheid gestaag uit, hoewel het dealernetwerk nog niet de dichtheid heeft van gevestigde Japanse en Europese concurrenten. Check de officiële website van QJMotor voor de dichtstbijzijnde dealer.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen