Promotor editie 6 – 2020

Promotor editie 6 is uit en ligt nu in de winkel.

Wil je hem als abonnee digitaal lezen? Klik hier.

Wil je hem online bestellen als losse editie? klik hier. GRATIS thuisbezorgd!

BMW F900XR vs Triumph Tiger 900GT Pro

BMW en Triumph kruisen met respectievelijk de FX900R en de Tiger 900GT Pro de degens. Vergelijkbaar in insteek, totaal verschillend van uitvoering – geen betere aanleiding voor een vergelijk dus.

Suzuki V-Strom 1050XT

De Suzuki V-Strom is vernieuwd. Op het eerste gezicht lijkt het of de 1050XT alleen optisch is aangepakt. Nadere inspectie leert dat ook onderhuids het nodige is veranderd.

Op vakantie? Ja of nee?

Wel of niet op motorvakantie naar het buitenland is de vraag van deze zomer. Om je te helpen in je beslissing vroegen wij een aantal ervaringsdeskundigen naar hun belevenissen.

Duitse Oostzeekust

De Duitse Oostzeekust is prachtig mooi en nergens saai. Bovendien beschikt het over een achterland dat door de jaren heen vooral met rust is gelaten. Opwindend eenvoudig en vol vergeten stuurterrein.

Lezerstest Kawasaki Versys 1000SE

Als de laatste zonnestralen van de dag het landschap in een gouden gloed zetten, is motorrijden pure magie. Alleen volgt daarna als snel de schemering. We zetten zeven lezers op een Kawasaki Versys 1000SE om een avond aan den lijve te ondervinden hoe de motor zich houdt in zowel zonnige als duistere omstandigheden.

Tanktastocht #5: West-Brabant

West-Brabant is de bestemming van tanktastocht #5. Het gebied zit vol verrassingen, neem alleen al de abrupte overgang van de Brabantse zandgronden naar de zeekleigebieden. En het wemelt er van de fijne dijkjes om over te rijden.

EN VERDER

  • Wat rij jij?
  • Eerste versnelling
  • Onbekend & Onbemind: Oost-Zeeuws-Vlaanderen
  • Column Boudewijn Geels
  • De Ultieme Tonvreter: de uitslag!
  • Column Herman Brusselmans
  • Mr GPS
  • Marathonmotor: Yamaha XJ900

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL

Reacties

  • Evert Jaquet 27/07/2020 at 16:30

    Ik wil, zeer tegen mijn gewoonte in, reageren op het voorwoord van de heer Jan Kruithof.
    Wat een hypocrisie. Ik heb er geen ander woord voor. Heeft de heer Kruithof pas een nieuwe woning gekocht en kwam hij er de eerste mooie zondag pas achter dat het aan een dijk lag?
    ” In het begin had ik er nauwelijks erg in, totdat het lawaai zich nestelde in mijn hoofd.” Daar komt de aap uit de mouw, meneer heeft een persoonlijk belang.
    Daarna volgen termen als ‘gast’ (uw collega motorrijders die o.a. via dit abonnement uw brood betalen), ‘takkeherrie’, ‘ ermee kappen’, erg professioneel en genuanceerd allemaal.
    Met name de laatste twee zinnen deden het bij mij: “Kap er nou toch eens mee man! Geloof me, op jouw herrie zit echt helemaal niemand te wachten.”
    Ik heb ze niet opgezocht maar ik schat zomaar in dat de afgelopen jaren heel wat artikelen in de Promotor hebben gestaan over HD, Indian, Ducatie enz. waarbij het karakteristieke motorgeluid niet op deze manier afgeserveerd werd, in tegendeel. Vaak werd bij testen van nieuwe motorfietsen geadviseerd om voor een lekker geluidje maar snel een Akrapovic uitlaat uit het accessoirepakket te kiezen. En die moeten we er nu maar weer snel afhalen zeker omdat meneer Kruithof een nieuw huis aan de dijk heeft gekocht?
    En dan dat woordje ” eens” in die zin over het er toch eens mee kappen. Hoezo eens? De discussie over teveel motorgeluid wordt lokaal inderdaad op een aantal plaatsen al wat langer gevoerd maar landelijk begint dit pas een discussie te worden sinds het eerste Corona weekend. Had ik me toen direct zo’n geluidsnazi moeten voelen dat ik direct de volgende dag de Sreaming Eagle uitlaten onder mijn Harley uit had moeten laten slopen? Dat ‘eens’ suggereert alsof ik al jaren geleden me een aso had moeten voelen maar de heer Kruithof speelt voor zijn eigen belang lekker in op een hype. Inderdaad, ik heb een HD en het geluid dat uit die uitlaten komt vind ik toevallig wel heel mooi. En als ik een dijkje rij heb ik niet de behoefte om keihard door te trekken maar kan ik prima een beetje extra opschakelen en daarmee het geluidsniveau behoorlijk binnen de perken houden. Als ik paarden tegenkom knijp ik mijn koppeling in en rol ik erlangs, zodat ze niet schrikken. Meestal krijg ik dan een duim omhoog en geen middelvinger. Niet elke motorrijder met een geluid is een asociaal. Die zijn er zeker. Maar die zijn er ook met motoren die binnen ‘ uw’ geluidsnormen blijven.
    Wilt u als uitsmijter nog even de tekst lezen bij de onderste foto op pagina 37 van hetzelfde nummer? Bij de foto van de uitlaat van de Suzuki staat: “De geluidsproductie is nog altijd aan de brave kant…”. I rest my case. Zoals ik aan het begin van mijn reactie al zei: wat een hypocrisie.

    Antwoord
    • Peter Schiffelers 09/08/2020 at 19:52

      Helemaal eens met Evert Jaquet

      Antwoord