EICMA: KTM 690 SMC R en 690 Enduro R

De oranje mono’s van KTM hebben amper introductie nodig. Het zijn hoogvermogende lichtgewichten waarmee het goed spelen is. De SMC R is de supermoto van de twee, de Enduro R de offroadmachine. Het mooie aan de eencilinders is het een-op-eengevoel dat ze geven. Een draai aan het gas staat gelijk aan een forse stap voorwaarts. Hopelijk blijft dat gevoel onaangetast op de nieuwste generatie want KTM geeft ze flink wat elektronica mee.

Verbeteringen SMC R
Om de 74 pk en 73,5 Nm te beteugelen beschikt de SMC R over de rijmodi Street en Sport. Verder heeft de supermoto bochten-ABS, bochten-tractioncontrol, motor slip regulation (MSR) dat een stuiterend achterwiel voorkomt en een quickshifter. De R is scherper gelijnd, maar de benzinetank bevat wel anderhalve liter meer peut.

Enduro R aangepakt
De 690 Enduro R profiteert van dezelfde elektronische verbeteringen als de SMC R. Bovendien krijgt het rijwielgedeelte WP XPLOR vering die KTM leent van de EXC-reeks. Verder heeft de enduro een nieuw zadel en polyester rondom.

[justified_image_grid ids=27911,27912,27913,27914,27915]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL