Suzuki gooit er een verse dosis lef tegenaan en introduceert nieuwe kleurstellingen voor de GSX-S1000 – een rauwe naked bike die niets te verbergen heeft. Dit beest is gebouwd voor rijders die hunkeren naar brute prestaties, hightech snufjes en een dosis dagelijks comfort in één explosief pakket.
Suzuki presenteert op de Japan Mobility Show 2025 toekomstige modellen
Vermogen dat brult
Onder de tank ligt een 999 cc viercilinder afkomstig van de legendarische GSX-R1000. Goed voor 152 pk en 106 Nm koppel – kracht die niet alleen bovenin, maar ook in de lage en middentoeren moeiteloos beschikbaar is.
Nieuwe looks voor 2026
Voor modeljaar 2026 komt de GSX-S1000 in drie opvallende kleuren:
- Metallic Triton Blue (YSF)** – het klassieke Suzuki-blauw met zwarte radiatorkappen en blauwe velgen
- Candy Daring Red (YYG)** – nieuw bloed met rode velgen en zwarte accenten
- Glass Sparkle Black (YVB)** – tijdloos zwart, nagenoeg onveranderd
Tech die het rijden verslavend maakt
De motor hangt vol elektronica: quickshifter (up & down), drie rijmodi via het Suzuki Drive Mode Selector-systeem, vijftraps tractiecontrole (plus uitstand), koppelinghulp met Low RPM Assist en het Easy Start-systeem.
Design en controle
De frisse kleurtinten worden kracht bijgezet door een 5-inch TFT-display, dat alles haarscherp toont. De motor voldoet aan Euro5+ zonder iets van zijn rauwe inlaatgeluid te verliezen. KYB-vering, Brembo-schijven van 310 mm en ABS houden alles strak onder controle. Het lichte aluminium frame en de zesspaaks wielen maken ‘m messcherp in de bochten, terwijl Dunlop Roadsport 2-banden voor grip op ieder moment zorgen. Brede sturen en een sportzadel maken lange ritten verrassend comfortabel.
Prijs en beschikbaarheid
Vanaf eind 2025 staat hij bij de dealers, vanaf €14.999. Suzuki levert een stapel accessoires om de machine naar eigen hand te zetten, waaronder het Street Xtreme en Street Xtreme+ pakket. En met 6 jaar garantie plus pechhulp laat Suzuki zien dat betrouwbaarheid hier geen holle marketingkreet is.



