Bultaco is terug!

Bultaco is terug van weggeweest en in plaats van weer een historische merknaam op een willekeurige Chinese tweewieler te plakken, pakt Bultaco het groter aan. Innovatief en uniek, dat is de Bultaco MotoBike Brinco R.

Eerst één misopvatting uit de lucht; het is niet zomaar een e-bike. Of ja, niet helemaal. Het lijkt inderdaad enigszins op een high-end mountainbike, maar in tegenstelling tot de e-bikes die je al kent, is deze Brinco een soort hybride tussen een mountainbike en een elektrische crossmotor, en dat is waar het leuk wordt met deze MotoBike, een soort hybride.

De Bultaco Brinco R heeft namelijk niet zomaar wat trapondersteuning, want juist door een ‘gashendel’ kan de Brinco zich onderscheiden van andere e-bikes. Je moet ‘gas geven’ om vooruit te komen, wat meer een cross-beleving geeft dan de elektrische fietsen die je al kende. Overigen is blijven trappen toch wel een vereiste, maar niet het enige dus.

ZELF TE BEPALEN
Drie verschillende rijmodi staan je toe om zelf te bepalen hoeveel elektrische ondersteuning je wilt gebruiken. In de Sport-modus geeft de motor zijn volledige vermogen, in de Tour-modus is dat 1,5 kW en in de Eco-modus 0,8 kW. In het laatste geval kan het rijbereik oplopen tot wel 100 km. Het accupakket laat zich in 15 seconden demonteren en kan in 3 uur volledig worden opgeladen.

Bovenal is de Brinco R dus een interessant nieuw product waar de historische Bultaco naam op prijkt. Nog steeds niet helemaal bevredigend, maar al een fijner beeld dan wat er de afgelopen jaren meestal gepresenteerd wordt als een historisch merk plots weer herrijst.

Overigens gaat Bultaco op korte termijn ook e-bikes en hybride fietsen zoals de Brinco produceren, die praktischer zijn voor dagelijks gebruik.

Foto: Bultaco

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.