Chinese Africa Twin 500 heet Hengjian Dahaidao

De Hengjian Dahaidao heeft een tweecilinder 500 cc van Loncin en een actieradius van 1.000 km. Naast de vele Chinese klonen van de Honda CB500X, in vele smaken verkrijgbaar en die ook buiten China goed beginnen te verkopen, is er een nieuwe adventure bike die ongegeneerd de lijnen van de nieuwste Honda Africa Twin 1100 volgt.

Hengjian Dahaidao: fijne kopie

De kopie heet de Hengjian Dahaidao 500 GS-ADV en wordt gebouwd door Chongqing Hengjian Motorcycle Manufacturing. Het bedrijf verkoopt ook al de Hengjian 500X verkoopt, een kopie van de Honda CB500X.

De nieuwe Dahaidao ziet eruit als een echte adventurer, met spaakwielen tubeless 19 en 17 inch op de Travel versie en 21 en 18 inch op de Adventure. De motor heeft lange veerwegen, instelbare vering, blokbeschermbeugels, keienvanger en tankbeschermingsbeugels. Hij heeft uitschakelbare ABS achter, dubbele remschijven voor met radiale J-Juan-remklauwen en radiale hoofdremcilinder.

Het zadel is in hoogte verstelbaar (820-860 mm) en de tweede brandstoftank – onder het zadel – heeft een inhoud van 17 liter en is gekoppeld aan de hoofdtank van 23 liter. In totaal zit er dus 40 liter benzine in de motor, goed voor een opgegeven gemiddelde actieradius van 1.000 kilometer!

In China kopiëren ze zich rot: Colove 800X

In hoogte verstelbare ruit

De Hengjian Dahaidao heeft een in hoogte verstelbare ruit, verlichte stuurbedieningen en een instrumentenpaneel met twee displays: een 6,5-inch tft-touchscreen (met geïntegreerde connectiviteit) en een tweede digitale wijzerplaat die ook informatie geeft over de bandenspanning.

Hengjian Dahaidao

Het 8V tweecilinderblok is in de basis de Loncin KE500. Dit blok wordt al door verschillende fabrikanten gebruikt, bijvoorbeeld in de Voge. Het blok presteert met 48 pk en 44,1 Nm voldoende. De verkoopprijs in China is ongeveer een vijfde van die van de Honda Africa Twin 1100: € 3.500,-.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?