Ducati bevestigt de Multistrada V4 voor 2021

In een ongebruikelijke stap heeft Ducati in een persbericht bevestigd dat de veelbesproken Multistrada V4 niet volgend jaar, maar in 2021 op de weg zal komen.

Het zijn hoe dan ook gouden tijden voor Ducati. Het merk meldt ook dat de 100.000ste Multistrada de fabriek heeft verlaten.

In de aankondiging schrijft Ducati dat het V4 blok beschikbaar zal zijn naast de 1260 en 950 V-twins.

De Desmosedici Stradale krijgt natuurlijk een andere afstemming dan zijn superbike tegenhanger. Het vermogen zal vermoedelijk minder zijn. Bovendien zal het topvermogen bij een lager toerental beschikbaar om het beter geschikt te maken voor gebruik op de openbare weg.

Waarom zo’n vroege aankondiging?

Interessant in dit alles is dat Ducati kennelijk de behoefte voelde om de V4 Multistrada meer dan een jaar voor het debuut aan te kondigen. In het algemeen proberen fabrikanten dit te vermijden, omdat het de verkoop van de bestaande modellen die al bij de dealers staan negatief kan beïnvloeden.

Over een paar weken debuteert Ducati in Rimini met de nieuwe Streetfighter V4. Het hardnekkige gerucht van de Multistrada V4 dreigde de lancering van de Streetfighter te overvleugelen. Mogelijk dat Ducati om die reden heeft besloten al zo vroeg de komst van de Multistrada V4 aan te kondigen.

Concurrentie de pas afsnijden

Wat ook mogelijk is – en dat is ook de meest waarschijnlijke reden, dat Ducati wil voorkomen dat de verkoop naar andere merken gaat. Voor 2020 staat er immers ook een nieuwe BMW S1000XR op het programma en de KTM 1290 Super Duke R krijgt ook een vrij substantiële update.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?