EICMA: Ducati 1260 Diavel (S)

Acht jaar geleden is het alweer dat we de Diavel verwelkomden. De onwijs dikke sportieve naked van Ducati viel moeilijk te voorzien van een label: De term ‘power cruiser’ werd eraan gehangen. Voor 2019 wordt hij in het nieuw gestoken.

Want de Diavel krijgt het Testasretta DVT 1262 motorblok met variabele kleptiming van de Multistrada in bruikleen. Daarmee heeft hij nu een vermogen van 159 pk bij 9.500 tpm en 129 Nm koppel bij 7.500 tpm. Ducati verzekerd dat de overbrenging bij lage toeren soepel en stabiel is. Door toevoeging van dat nieuwe blok werd er ook een nieuw stalen buizenframe gebouwd. 

De Diavel is behangen met de elektronische hulpsystemen die we op de andere Ducati-modellen ook al zien. Bochten ABS van Bosch, tractiecontrole, powerlaunch, cruise control en ja zelfs wheeliecontrole. Al die systemen worden overigens aangestuurd door de IMU van Bosch die alle waarden in de gaten houdt zoals bijvoorbeeld hellingshoek en snelheid. 

S is voor Sportief
Van de 1260 Diavel zien we ook een S-uitvoering verschijnen. Die heeft volledig instelbare vering van Öhlins aan de voor- en achterzijde en Brembo M50 monoblocs aan het voorwiel. Je kunt dus zeker stellen dat de S in dit geval voor sportief staat! De S is standaard overigens ook voorzien van gesmeden wielen, LED-dagrijverlichting, op- en neer quickshifter en Ducati’s multimediasysteem waarmee je je smartphone kan koppelen aan je motorfiets. 

Foto’s: Ducati

[justified_image_grid ids=27758,27759,27760,27761,27762,27763,27764,27765,27766,27767,27768,27769,27770,27771,27772,27773,27774,27775,27776,27777,27778,27779,27780,27781,27782,27783,27784,27785,27786,27787,27788,27789,27790,27791]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?