EICMA: Ducati Panigale 959 Corse

Vorig jaar leerden we de middelgrote Panigale 959 kennen op de EICMA. Hij werd ontwikkeld omdat Ducati een Panigale zocht die iets beter inzetbaar was op de straat en tevens beter te behappen was op het circuit. Een klein beetje gek dat er dit jaar dan toch een versie komt die nog beter moet presteren op het circuit. Ik heb het over de Panigale 959 Corse.

Dat hij extra race-genen heeft gekregen zie je al meteen. Dat Ducati Corse-jasje – dat gelijk is aan dat van het MotoGP team – staat hem erg goed. Kijk je iets verder dan zie je ook dat voorvork, achterschokdemper en stuurdemper nu ineens van Öhlins zijn. Die voorvork is dan ook meteen volledig instelbaar. Motorisch blijft hij echter gelijk aan de basis 959. In totaal weegt de Europese EURO-4-versie van de Corse 175,5 kilogram droog. Circuitplezier is nu zeker gegarandeerd.

[justified_image_grid ids=25739,25740,25741,25742,25743,25744,25745,25746,25747,25748,25749,25750,25751,25752,25753]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?