donderdag 1 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Gelekt: eerste beelden van Kawasaki Z-H2

Het gebeurt niet vaak de beelden van een nieuwe Japanse motorfiets lekken. Zeker niet van een model als de nieuwe Kawasaki ZH2. Maar dat weerhoudt ons er niet van de snorharen te likken bij het zien van de gelekte beelden. De Kawasaki werd gefotografeerd tijdens een unboxing in een motorzaak. Dat bood een genodigde de onweerstaanbare mogelijkheid enkele details van de Z-H2 supercharged supernaked te fotograferen.

De kuip is geheel in lijn met het inmiddels bekende Sugomi-design. Het komt ook overeen met het silhouet dat we voorgeschoteld kregen in de laatste teaservideo. Optisch bestaat de kuip uit twee delen, wat vergelijkbaar is met huidige Z. Prominent op de voorzijde staat het ‘River’ beeld of in het Japans, de Kanji wat rivier betekent. De River wordt door Kawasaki Heavy Industries exclusief voorbehouden aan hun meest verfijnde en prestigieuze producten, zoals de H2-serie.

Ook toont het vooraanzicht twee radiale bedieningselementen voor de koppeling- en remremcilinder. Je kunt verwachten dat de remmerij in handen is van Brembo Stylema remklauwen. Het stuur heeft die typische achterwaartse vouw van de Z-serie, maar lijkt minder verhoogd. Wat op zich logisch is omdat je op zo’n supercharged motor toch nog meer voorover wilt zitten.

Het dashboard is duidelijk anders: ga uit van een TFT-display. Over de achterzijde valt op basis van de foto’s weinig te zeggen, behalve dat de modelnaam erop staat. Gelukkig hoeven we over dertien dagen niet meer zo te gissen.

Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen