Honda CBR500R: slipperclutch, LED-richtingaanwijzers, LCD-dashboard en krachtiger blok.

De Honda CBR500R staat voor betaalbaar rijplezier. Voor 2019 heeft de CBR500R een frisser voorkomen, slipperclutch, LED-richtingaanwijzers, LCD-dashboard en krachtiger blok bij.

Vooral in het lage en middengebied is de Honda CBR500R erop vooruit gegaan. Tussen de 3.000 en 7.000 tpm doet het blok het door een nieuwe in- en uitlaat en kleptiming zo’n 4% beter. Niet dat je meteen in de huizenhoge pk-cijfers schiet, het topvermogen blijft beperkt tot 35 kW. Want dat is het maximum voor A2-rijbewijshouders.

De stroomlijn is agressiever en vooral wat lager. Daar past de zithouding past goed bij. Door lager geplaatste clip-ons zit je meer naar voren gekanteld. De motor is iets smaller gebouwd zodat je je in het zadel wat beter kunt bewegen.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?