Horex VR6: Rauw, donker en monsterlijk mooi

Als het gaat om zescilinders, gaan je gedachten uit naar de Honda CBX of Benelli Sei. Die types zijn alweer een poosje voltooid verleden tijd. Hedendaagse representanten van de zescilinder zijn de Goldwing of BMW K1600. Maar er is nog een Duitse fabrikant die zescilinders bouwt, V6’en zelfs. Horex. Fameus merk merk een prachtige historie. En een doorzetter pur sang. Want wat heeft Horex het moeilijk (gehad). En toch zet het door, met motoren in het luxe segment met dito prijs.

De motor

De Horex V6 heeft een cilinderinhoud van 1.128cc, een vermogen van 163pk en een koppel van 128Nm. De cilinders staan in een hoek van slechts 16 graden ten opzichte van elkaar. Daardoor kun je het blok compact bouwen en past het uitstekend in een motorfietsframe. Die V6, die al wordt gebruikt in de Roadster en de Classic, zet Horex ook in voor de Raw.

Donker en licht

Om gewicht te besparen heeft de Horex VR6 Raw een achterframe van carbon. Ook de koppelingsplaten zijn van hetzelfde materiaal gefabriceerd. De Raw wordt afgeveerd door een 43mm Ohlins USD en een Ohlins TTX36 achterschokbreker. Beide zijn volledig instelbaar.

De remmerij wordt overgelaten aan Brembo. Voor grijpen twee M50 vierzuigerklauwen aan op twee 320mm schijven, achter is een tweezuigerklauw aan het werk op een 264mm schijf.

Het dashboard wordt gedonimeerd door een 7 inch TFT display dat je kunt koppelen aan je smartphone en GPS. De VR6 Raw kun je naar wens laten afmonteren met Kineo velgen, een zwart remvloeistofreservoir en titanium bouten. De Horex VR6 Raw wordt geleverd in de kleur matzwart voor de rauwe prijs van €35.500,-. Door komen Nederlandse belastingen nog bij…

Meer info op de website van Horex

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?