De 701 Enduro en 701 Supermoto delen hetzelfde fundament, maar zijn duidelijk verschillend in karakter: de Enduro met 21”- en 18”-wielen en lange veerweg voor offroad, de Supermoto met 17”-wielen en straatgeoriënteerde vering. Voor 2026 krijgt de tweeling nieuwe kleurtjes en een fikse update.
Sterker blok
Beide modellen krijgen de nieuwste LC4 Euro 5+ eencilinder (692,7 cc), die ondanks strengere normen groeit van 74 naar 79 pk. Onderhoudsintervallen zijn ruimer: oliewissel om de 15.000 km, kleppenspeling elke 30.000 km. Ook zijn de nokkenassen, uitlaat, luchtfilterhuis, brandstofpomp en ride-by-wire vernieuwd.
Eerste test 2025 KTM 390 Enduro R: rustige rebel
Frame en vering
Het stalen vakwerkframe en het kunststof subframe blijven ongewijzigd, maar de vering is herzien:
- Enduro: WP XPLOR 48 mm voorvork (265 mm veerweg) en XPLOR-achterschokbreker (250 mm).
- Supermoto: WP APEX 48 mm voorvork (224 mm) en APEX-achterschokbreker (240 mm).
Remmen en wielen blijven hetzelfde: 21″/18″ offroad-setup met 300/240 mm schijven voor de Enduro, en 17″ straatwielen met 320/240 mm remschijven voor de Supermoto.
Nieuwe looks & elektronica
Beide modellen krijgen een langer zadel, nieuw kuipwerk en een ledkoplamp. Ook is er een 4,2” TFT-dashboard met USB-C-aansluiting.
- Enduro: optioneel Dynamic Slip Adjust (Rally-modus) voor betere tractie op elke ondergrond.
- Supermoto: nieuwe remmodi (Supermoto+ en Sport ABS) voor gecontroleerde drifts en agressiever remmen.
Beschikbaarheid
Husqvarna’s opgewaardeerde tweeling zou in het laatste kwartaal van 2025 bij de dealers moeten staan.