Nieuw: Moto Guzzi V9 Bobber Sport

De nieuwe Moto Guzzi V9 Bobber Sport is één van de highlights tijdens Open House 2018, hét evenement voor Moto Guzzi-liefhebbers dat in het weekend van 7 t/m 9 september wordt gehouden in de fabriek in Mandello del Lario.

De V9 Bobber is het sportieve custommodel dat aan de oorsprong lag van het middelzware bobbersegment. Het is een motorfiets met een unieke persoonlijkheid die wordt gekenmerkt door heldere lijnen, diverse total blackelementen en oversizedbanden, zoals die van de coureurs die in het naoorlogse Amerika aan de wieg stonden van het Bobber-fenomeen – racen op snelle dirt tracks. En het is precies deze authentieke race-achtergrond die de inspiratie vormde voor de nieuwe speciale Moto Guzzi V9 Bobber Sport-serie, waarmee de sportieve kant van het model wordt benadrukt.

De V9 Bobber Sport valt op door zijn laag geplaatste monozadel, dat in combinatie met de gebruikelijke lage drag baren lagere risers garant staat voor een sportieve, compacte rijhouding. De kwaliteiten van het frame en de vering worden versterkt door de Öhlins-schokdempers, waarvan de veervoorspanning evenals de ingaande en uitgaande slag kunnen worden versteld voor betere veerprestaties en meer controle bij hoge snelheden. Het onmiskenbare geluid van de Moto Guzzi 850 V-twin klinkt nog dieper dankzij de gehomologeerde slip-on uitlaatpijpen, die zijn uitgevoerd in matzwart en aluminium en aan de uiteinden schuin toelopen.

De speciale kleur, een geheel nieuwe, krachtig oranjetint, is gebruikt voor de brandstoftank en de aluminium zijpanelen en contrasteert fraai met de typerende total blackafwerking van de V9 Bobber. De tank wordt aan weerszijden gesierd door een speciaal bewerkte Moto Guzzi-adelaar. De donkere tinten keren ook terug op andere onderdelen, zoals de cilinderkoelvinnen, de massief aluminium tankdop, het koplampframe en de graphicsvan het instrumentenpaneel.

Andere bijzondere details verlenen de voorzijde van de nieuwe Moto Guzzi V9 Bobber Sport een nog krachtigere en agressievere uitstraling: het voorspatbord is verkort en de lager geplaatste koplamp is voorzien van een zwarte aluminium kuip. Tenslotte zijn de vorkbuizen voorzien van klassieke stofrubbers.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?